بجنورد- معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: جشنواره ملی گردشگری و فرهنگی این استان نهم مردادماه جاری با حضور فعالان و هنرمندان ۳۰ استان کشور در بجنورد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قدیر افروند صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره ملی فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی در مسیر جاده ابریشم از نهم مرداد به مدت یک ماه در محل ورودی منطقه نمونه گردشگری بابا امان بجنورد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره در سطح ملی  با حضور هنرمندان و فعالان گردشگری ۳۰ استان کشور در بوستان ملی بابا امان بجنورد برگزار شده و ۱۵۰ غرفه نیز در محل برگزاری این نمایشگاه برای نمایش و عرضه صنایع دستی و سوغات نواحی مختلف ایران پیش بینی شده است.

افروند هدف از برگزاری این جشنواره ملی را آشنایی با آداب و رسوم و همچنین معرفی میراث تاریخی خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: برگزاری شب های میراث فرهنگی، حضور هنرمندان و موسیقی  مقامی و بخشی های خراسان شمالی، تئاتر، تورهای نیم روزه گردشگری، مسابقه، سرگرمی و ... از جمله برنامه های برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری است.

وی اظهار داشت: در زمینه تورهای گردشگری بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ۱۰ نقطه از استان از جمله جاذبه های گردشگری حسینیه جاجرمی ها، آینه خانه و عمارت مفخم، روستای توریستی گردشگری اسفیدان و ... به عنوان مقاصد گردشگری تحت عنوان تورهای یک و نیم روزه پیش بینی شده اند.

افروند در ادامه با اشاره به تهیه و انتشار پوسترهای جشنواره گردشگری فرهنگی خراسان شمالی، افزود: گردشگری، صنایع دستی و سوغات، شب فرهنگی، شهرهای خراسان شمالی، تئاتر، موسیقی، مسابقه و سرگرمی، تورهای گردشگری نیم روزه ارزان قیمت و ... از جمله بخش های این جشنواره ملی به شمار می روند.