۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۲

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

تورهای آشنایی با جاذبه های گردشگری خراسان شمالی برگزار می شود

تورهای آشنایی با جاذبه های گردشگری خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در راستای جذب گردشگر و توسعه توریسم، تورهای آشنایی با جاذبه های گردشگری خراسان شمالی برای تشکل های مردم نهاد این استان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آدینه محمد سویدانلویی پیش از ظهر سه شنبه در دومین نشست هم اندیشی تشکل های مردم نهاد خراسان شمالی، با بیان این که این تشکل ها حلقه واسطه بین مردم و دولت هستند، اظهار کرد: باید از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان استفاده بیشتری شود.

وی با اشاره به این که خراسان شمالی در زمره استان های پیشرو در زمینه کاوشگری بوده و کشف و حفاظت دو مقوله مهم در این بخش هستند، اضافه کرد: خراسان شمالی از نظر نیروی باستانشناسی و آثار باستانی غنی بوده به گونه ای که دارای دو هزار اثر شناسایی شده و ۵۶۰ اثر ثبت شده ملی است و حفظ این آثار نیز تنها با یاری تشکل های مردم نهاد امکان پذیر است.

سویدانلویی افزود: در قالب انجمن ها و تشکل های مردم نهاد، تعدادی از افراد دلسوز، معتمد و صاحب نظر نسبت به میراث فرهنگی دور یکدیگر جمع شده اند تا خواسته ها و مطالبات مردم نسبت به دولت را متعادل و به مردم منعکس کنند.

به گفته وی فعالیت این تشکل ها به سالم سازی امور و به بهتر شدن امور کمک کرده و موجبات همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولین را فراهم می کند.

وی همچنین به اهمیت سه حوزه سازمان اشاره کرد و افزود: هر کدام از بخش های سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میراث دار بخش عظیمی از انباشت های فرهنگی کشور در طول هزاران سال تمدن با شکوه ایرانی اسلامی هستند که اتصال مدیریتی این سه بخش در قالب میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاشی است در چارچوب یک نگاه جامع به مقوله فرهنگ که از این طریق زنجیره فعالیت های مردمی در میراث فرهنگی و صنایع دستی تقویت شود.

سویدانلویی در ادامه با اشاره برگزاری همایش ملی گردشگری توسط تشکل کانون اندیشه گران جوان در روستای رویین افزود: برگزاری این همایش نشان از تلاش و پشتکار مردم این دیار در شناخت آثار گردشگری دارد.

وی نقش تشکل ها در معرفی روستاها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید در راستای حفظ آثار و بافت تاریخی روستاها تلاش بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم نهضت توسعه تشکل های مردم نهاد را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز مردم استان با جاذبه های گردشگری منطقه خود آشنا نیستند تا بتوانند حکم یک مبلغ را داشته باشند، افزود: تورهای آشنایی تشکل ها با جاذبه های فرهنگی، گردشگری در استان برنامه ریزی شده که بیشتر این تورها نیز با محوریت روستاهای هدف گردشگری انجام خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: خراسان شمالی و کشور اسلامی ایران کلکسیونی از قومیت های مختلف، آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی است اما به دلیل تبلیغات منفی رسانه های خارجی کمترین سهم گردشگران دنیا را داریم در صورتی که امن ترین کشور هستیم.

حسن ایزانلو افزود: باید با ایجاد بستری مناسب تمام تلاش خود را در جهت جذب گردشگر به کار گیریم  و در این راستا افزایش تعداد هتل ها و حمایت از سرمایه گذاران در صدور پروانه ها می تواند کمک رسان باشد.

کد خبر 2858910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha