بجنورد- معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: بر اساس بررسی های این اداره کل، طی سال گذشته هفت واحد صنعتی آلاینده در این استان شناسایی شد.

رضا شکاریان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: به منظور کنترل و مهار آلودگی های محیط زیست در اسفندماه هر سال صنایع آلاینده بر اساس بازدیدها و پایش های این اداره کل و یا از طریق خوداظهاری و اعلام نظر آزمایشگاههای معتمد، شناسایی و طی مکاتبات رسمی موضوع آلایندگی به آنان اعلام می شود.

وی استفاده از فناوری های نوین و تجهیزات کاهنده آلودگی را در مهار آلاینده های محیط زیست موثر خواند و گفت: متاسفانه بیشتر صنایع آلاینده خراسان شمالی مشکل پساب دارند و نبود تصفیه خانه یکی از کمبودهایی است که نقش مهمی در آلایندگی صنایع این استان دارد.

شکاریان با تاکید بر رفع آلایندگی های صنایع استان از سوی مسئولان امر، تصریح کرد: اسامی صنایع آلاینده همچنین به سازمان مالیاتی کشور اعلام می شود و پس از آن در صورت رفع نکردن مشکل آلایندگی، جریمه می شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد صنایع آلاینده در این استان زیاد نیست، افزود: بیشترین صنایع آلاینده در بجنورد و پس از آن در شهرستانهای شیروان و اسفراین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام دفتر پایش سازمان محیط زیست کشور، خراسان شمالی از جمله استانهایی است که از نظر تعداد صنایع آلاینده در بین استانهای کشور در انتهای جدول قرار دارد.