۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست:

۷ صنعت آلاینده در خراسان شمالی شناسایی شد

۷ صنعت آلاینده در خراسان شمالی شناسایی شد

بجنورد- معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: بر اساس بررسی های این اداره کل، طی سال گذشته هفت واحد صنعتی آلاینده در این استان شناسایی شد.

رضا شکاریان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: به منظور کنترل و مهار آلودگی های محیط زیست در اسفندماه هر سال صنایع آلاینده بر اساس بازدیدها و پایش های این اداره کل و یا از طریق خوداظهاری و اعلام نظر آزمایشگاههای معتمد، شناسایی و طی مکاتبات رسمی موضوع آلایندگی به آنان اعلام می شود.

وی استفاده از فناوری های نوین و تجهیزات کاهنده آلودگی را در مهار آلاینده های محیط زیست موثر خواند و گفت: متاسفانه بیشتر صنایع آلاینده خراسان شمالی مشکل پساب دارند و نبود تصفیه خانه یکی از کمبودهایی است که نقش مهمی در آلایندگی صنایع این استان دارد.

شکاریان با تاکید بر رفع آلایندگی های صنایع استان از سوی مسئولان امر، تصریح کرد: اسامی صنایع آلاینده همچنین به سازمان مالیاتی کشور اعلام می شود و پس از آن در صورت رفع نکردن مشکل آلایندگی، جریمه می شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد صنایع آلاینده در این استان زیاد نیست، افزود: بیشترین صنایع آلاینده در بجنورد و پس از آن در شهرستانهای شیروان و اسفراین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام دفتر پایش سازمان محیط زیست کشور، خراسان شمالی از جمله استانهایی است که از نظر تعداد صنایع آلاینده در بین استانهای کشور در انتهای جدول قرار دارد.  

کد خبر 2869129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
      0 0
      آخه مؤمن اینجا صنعتی دیده می شه که آلاینده باشه یا نباشه؟؟؟؟!!!!!!!!!!! شیروان و صنعت؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! خراسان شمالی و صنعت؟؟؟!!!! نکنه منظورت مخروبه های کارخانجات عظیم الیاف خراسان، الیاف شیروان و اسفنج شیروانه؟؟؟؟؟!!!!!!!!! استانی که از لحاظ صنعت بین 31 استان 131 ام میشه به عبارت بهتر حداقل 100 شهر در استان های دیگه پیدا میشه که اگه از استانها مجرا حساب کنیم هم استان و هم اون شهرستان از استان ما پیشرفته تره چی بگم که نگفتنم بهتره