بجنورد- طی مراسمی و با حضور شماری ازمسئولان استانی فرهنگسرای شهروند به عنوان بزرگ‌ترین فرهنگسرای شمال شرق کشور در بجنورد به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار بجنورد شنبه شب در آیین افتتاح فرهنگسرای شهروند که با حضور شماری از مسئولان استان و نمایندگان مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: فرهنگسرای شهروند بجنورد دارای چهار هزار و ۸۰۰ متر زیربنا است که در هفت هزارمتر عرصه ایجاد شده است.

روح‌الله براتیان افزود: در این فرهنگسرا فضاهای فرهنگی، ورزشی و سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۵۲۰ نفر برای اجرای برنامه های مختلف استانی اعم از برنامه های سخنرانی، جشنواره ها، همایش ها و ...ایجاد شده است.

شهردار بجنورد تصریح کرد: سالن آمفی‌تئاتر این فرهنگسرا در مقایسه با تالار حافظ شهرداری بجنورد گنجایش بیشتری دارد و به عنوان بزرگ‌ترین سالن آمفی تئاتر شهر محسوب می شود.

وی تصریح كرد: با ایجاد این فرهنگسرای شهروند، شهرداری بجنورد عملاً دارای دو فرهنگسرا است و خانه فرهنگ کنونی که بخشی از آن به صورت اداری بوده، کاملاً کارکرد فرهنگی گرفته و معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری به فرهنگسرای جدید شهروند انتقال می یابد.

شهردار بجنورد اظهار داشت: این مجموعه فرهنگی در اجرای طرح انتقال پادگان شهر بجنورد به خارج از شهر و با استفاده از ظرفیت ساختمان‌های قدیمی داخل پادگان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی‌های لازم از چند ماه قبل در این بنا از سوی شهرداری انجام شده است، گفت: فرهنگسرای شهروند اکنون به عنوان بزرگ‌ترین فرهنگسرای شمال شرق کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد هم اکنون از سوی سه شهرداری منطقه یک، دو و شهرداری مهر اداره می شود.