قم - رئیس هیئت جودوی استان قم از کسب ۹ مدال جودوکاران قمی از مسابقات قهرمانی کشور خبر داد.

سعید علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رقابت‌های جودوی منطقه یک نونهالان کشور روز دوشنبه در تهران به پایان رسید و تیم جودوی استان قم موفق شد با کسب ۹ مدال به کار خود در این مسابقات پایان دهد.

وی افزود: در این مسابقات که در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد ۹۰ جودوکار حضور داشتند که تیم جودوی قم با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۷ برنز در این مسابقات حضور چشمگیری داشت و اگر می‌توانست به کیفیت مدال بهتری برسد در امتیازات تیمی نیز در جمع برترین‌ها قرار می‌گرفت.

رئیس هیئت جودوی استان قم گفت: تنها مدال طلای تیم جودوی قم در این مسابقات را محمد طالبی جودوکار وزن ۷۳ کیلوگرم قم به دست آورد و توانست همه حریفان خود را شکست دهد و در دسته ۶۰ کیلوگرم نیز سید علی اجاق از قم با وجود رسیدن به دیدار نهایی در این مسابقه بازنده شد و به مدال نقره بسنده کرد.

علیزاده بیان داشت: جودوکاران قمی در این مسابقات عملکرد خوبی داشتند و حتی ۷ جودوکار قمی شامل ابوالفضل نوری، محمد جعفریان، محراب نوروزی، نوید حیدریان، علی حسن خانی، مهدی آقا محمدی و امیر محمد محمدی تا مسابقه نیمه‌نهایی نیز پیش آمدند که با شکست برابر حریفان به مدال برنز رسیدند.

وی عنوان کرد: در پایان این مسابقات از سوی کمیته فنی این دوره از رقابت‌ها ۴ جودوکار برای حضور در ترکیب تیم منطقه یک کشور برای حضور در مسابقات مناطق کشور که با حضور برترین‌های کشور و مربیان تیم ملی برگزار می‌شود دعوت شدند.

رئیس هیئت جودوی استان قم تصریح کرد: محمد طالبی، سیدعلی اجاق، محراب نوروزی و ابوالفضل نوری ۴ جودوکاری هستند که در مرحله نهایی این مسابقات حضور دارند و از ۲۸ مرداد مسابقات خود را آغاز می‌کنند.

علیزاده گفت: در بخش رده‌های سنی پایه در حال فعالیت و تلاش برای پرورش جودوکار هستیم و صعود تیم زین الدین قم به مرحله نهایی لیگ برتر جودوی نوجوانان کشور نیز بر همین مبنا صورت گرفته است.