رئیس مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان گفت: با توجه به برنامه آموزشی جدید مصوب شورایی در حوزه علمیه قم، متون درسی مدرسه علمیه ما نیز تغییر می کند و به روز می شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین معزی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی درخصوص تغییر در برنامه آموزشی طلاب برای مهر ماه ۱۳۹۴ گفت: چند سالی است برنامه آموزشی جدیدی که موضوع آن تغییر در متون درسی است از سوی شورایی در حوزه علمیه قم مورد بررسی قرار گرفته و قرار است این طرح در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) هم اجرایی شود که در این طرح سیستم آموزشی تغییری نمی کند، بلکه متون درسی دچار تحول می شود.

وی با بیان اینکه متون درسی در طرح جدید کاربردی تر می شود، گفت: بعنوان مثال متون درسی حوزه علمیه در شاخه ادبیات بسیار قدیمی است و باید به روز شود؛ چراکه ذوق و سلیقه نویسندگان در گذشته متفاوت با فضای امروز است.

رئیس مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) لواسان گفت: از سوی دیگر در کتب ادبیاتی که از سوی طلاب مطالعه می شود، نویسندگان اهل سنت هستند و مثالهای این کتاب ها از ادبیات و اشعار عرب است که این موضوع در تغییر متون تبدیل به ادبیات قرآنی شده است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از مهرماه ۹۴ گفت: از مهرماه ۱۳۹۴ در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تنها در پایه ۱ طلبه جذب می کنیم که ظرفیت آن ۶۰ نفر است.