۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶

رئیس مدرسه علمیه امام حسن (ع) خبر داد:

اجرای قانون ممنوعیت گوشی هوشمند از اول مهر در یک مدرسه علمیه

اجرای قانون ممنوعیت گوشی هوشمند از اول مهر در یک مدرسه علمیه

رئیس مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان گفت: با فراهم شدن زیر ساخت ها و امکانات از جمله سالن کامپیوتر و اینترنت، از مهر ۱۳۹۴ قانون منع استفاده از گوشی های هوشمند برای طلاب اجرا می شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین معزی در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص گوشی های اندروید و هوشمند طلاب و محدودیت های استفاده از آن در حوزه علمیه، گفت: از سال گذشته موضوع ممنوعیت گوشی های هوشمند را در ﺁﺋﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ اﻧﻀﺒﺎﻃﻲ حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) ذکر کردیم و دلیل آن هم فقط جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی طلاب بود.

وی افزود: البته به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها سال قبل این قانون اجرا نشد، اما در سال جاری به دلیل ایجاد سالن کامپیوتر  و اینترنت پر سرعت و تعیین ساعت استفاده طلاب از اینترنت، این قانون از مهر ۹۴ اجرایی می شود.

وی افزود: در ساعت های تعیین شده طلاب می توانند از گوشی های هوشمند، تبلت و اینترنت استفاده کنند و در غیر این ساعات استفاده از این وسایل ممنوع است، چراکه برنامه های دیگر آموزشی و علمی برای طلاب داریم.

رئیس مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با اشاره به شیوه اجرای قانون ممنوعیت گوشی هوشمند، گفت: در ابتدای ثبت نام به طلاب اعلام می شود که چنین شرایطی در این حوزه علمیه وجود دارد و طلاب با امضای تعهدنامه ای این موضوع را می پذیرند و در صورت عدم قبول این قانون، از پذیرش آنها خوداری می کنیم.

حجت الاسلام مغزی در پاسخ به سوالی درخصوص شیوه برخورد با طلابی که گوشی هوشمند به همراه داشته باشند، گفت: برخوردی با طلاب صورت نمی گیرد؛ چراکه اگر این شرایط را قبول نداشته باشند نمی توانند در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل شوند، اگر این موضوع در طول تحصیل رعایت نشود قوانینی داریم که البته برخورد سلبی و تند نیست.

کد خبر 2879479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha