بوشهر - رئیس دانشگاه امام خامنه‌ای بوشهر گفت: کمیته پژوهشی تعامل دانشگاه و صنعت در استان بوشهر تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر منصوری‌نسب ظهر یکشنبه در دیدار اعضای کمیته پژوهشی دانشکده فنی و حرفه‌ای با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی در راستای توسعه علمی در این دانشگاه صورت گرفته است و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

وی به نقش بسیار مهم تحقیق و پژوهش در دستیابی به اهداف علمی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: امام جمعه بوشهر همواره بر توسعه پژوهش در دانشگاه تاکید دارند و ما نیز در همین راستا حرکت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه امام خامنه‌ای بوشهر توسعه کارآفرینی را به عنوان یکی از مهمترین مزایای دانشگاه‌های فنی عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها باید در راستای توسعه علمی حرکت کنند و شرایط نیز برای کارآفرینی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فراهم شود.

وی تصریح کرد: دانشکده فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای بوشهر برای ایجاد رشته‌های مورد تقاضا و اشتغال‌محور آماده است و تلاش داریم تا رشته‌هایی متناسب با نیازهای استان در سطح این دانشگاه ایجاد شود.

منصوری‌نسب از توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان بوشهر به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها یاد کرد و ادامه داد: ایجاد کمیته پژوهش دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان یکی از راهکارهای مهم در این راستا است.

وی همچنین از برگزاری همایش ارتباط صنعت و دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: این همایش به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای بوشهر برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه امام خامنه‌ای بوشهر گفت: با حضور استاندار بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و روسای دانشگاه‌های استان، کمیته پژوهشی تعامل دانشگاه با صنعت تشکیل خواهد شد که نقش مهمی در توسعه این ارتباط خواهد داشت.