اسفراین – فرماندار شهرستان اسفراین خواستار همکاری نهادهای مدنی و مردم نهاد در راستای مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عابدی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراسفراین، ضمن قدردانی از تلاشهای اعضای این شورا گفت: مبارزه با مواد مخدر اساسا یک کار فرهنگی است و حلال اینگونه آسیب های اجتماعی، نهادهای مدنی و مردم نهاد هستند.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی و خودجوش نیازمند مساعدت نهادهای مختلف است، افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان در جهت تامین حداقل نیازها، برای اجرای اینگونه فعالیت های فرهنگی که نهایتا منجر به حل و یا کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد، تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های فراوان ناشی از مسئله اعتیاد و مواد مخدرتصریح کرد: بهترین راه مقابله با این معضل و جلوگیری از آسیب های اقتصادی و اجتماعی آن، توجه ویژه به مقوله پیشگیری است.

عابدی با بیان اینکه اهتمام داشتن به موضوع پیشگیری می تواند بسیار موثرتر از درمان باشد، گفت: دستگاه ها و نهادهای شهرستان موظفند از تمام ظرفیت های خود در خصوص تحقق این مهم استفاده کنند.

در ادامه این نشست، سرهنگ جاوید مهری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و دبیر شورا نیز با تاکید بر اهمیت حوزه مبارزه با مواد مخدر و لازم الاجرا بودن مصوبه های شورا، خواستار حضور مدیران ارشد ادارات و یا نمایندگان تام الاختیار آنان در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر شد.