بجنورد- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: این استان ۳۷۶ آزاد دوران دفاع مقدس دارد که در طی این سال ها ۱۰ نفر از این تعداد به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام تقی عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت بیست و ششم مردادماه، سالروز بازگشت پیروزمندانه نخستین گروه از آزادگان هشت سال دفاع مقدس به کشور، اظهار کرد: استان ۹۰۰ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای دو هزار و ۷۷۵ شهید، هفت هزار و ۴۳ جانباز، ۴۰۰ آزاده و ۳۵ هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس و پس از آن برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند.

وی افزود: این استان در مجموع ۳۷۶ آزاده دوران دفاع مقدس دارد که در طول هشت سال جنگ تحمیلی در کنار سایر رزمندگان در عملیات های مختلف شرکت داشتند اما بنا به شرایط جنگی به اسارت دشمن درآمدند.

حجت الاسلام عزیزی اضافه کرد: از شمار کل آزادگان دوران دفاع مقدس در خراسان شمالی در سال های اخیر ۱۰ نفر به فیض شهادت نائل آمده و به همرزمان شهید خود پیوسته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و ششم مرداد ماه سال ۱۳۶۹ ایران اسلامی شاهد بازگشت نخستین گروه از آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سالهای اسارت خود در اردوگاه های عراق، پای به میهن اسلامی گذاشتند و به ‌آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.