بجنورد- معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: کلاسهای ضمن خدمت حرکت اصلاحی وهنجاریابی قامتی برای مربیان تربیت بدنی خراسان شمالی برگزار شد.

بهرام سلیمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری کلاسهای ضمن خدمت حرکت اصلاحی وهنجاریابی قامتی برای مربیان تربیت بدنی خراسان شمالی، اظهار داشت: این كلاس ها در محل مامورسرای بجنورد با حضور لطافت کار، از اساتید برجسته کشوری برگزار شد.

وی با بیان این که یکی از مشکلات جسمی و سلامتی جوانان و نوجوانان در بحث ناهنجاری ها اسکلتی است، افزود: ارتقای توانمندی دبیران تربیت بدنی مدارس برای رفع این مشکل راه گشا است.

سلیمانیان گفت: اعتقاد داریم حداقل نیمی از دانش آموزان یک ناهنجاری اسکلتی دارند به همین دلیل برای اجتماعی کردن این موضوع اقداماتی انجام می شود که مرحله اول کلاس های تربیت مدرس و آموزش عموم و آبشاری بوده و در مرحله بعدی حضور رسانه ها گروهی و حساس سازی خانواده ها به این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح كرد: در کارگروه تخصص فرهنگی اجتماعی استانداری و نیز کارگروه تخصصی امور بانوان این طرح مورد قبول واقع شده و مقرر شده تا اقدامات لازم در سطح استان به صورت فراگیر و با حضور سایر ارگان های اجرایی انجام شود.