۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹

سليمانيان:

بازي هاي بومي و محلي در مدارس خراسان شمالي احياء مي شود

بازي هاي بومي و محلي در مدارس خراسان شمالي احياء مي شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي از احياء بازي هاي بومي و محلي در مدارس اين استان در سال تحصيلي جديد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سليمانيان صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه پیوند اولیاء و مربیان در جمع خبرنگاران افزود: احياء بازي هاي بومي و محلي در استعداديابي دانش آموزان مي تواند نقش مهمی ایفاء کند.

وی اظهار داشت: با ورود بازي هاي رايانه اي بسياري از بازي هاي بومي و محلي خراسان شمالي به فراموش سپرده شده اند، اما احياء اين بازي ها در مدارس علاوه بر ایجاد نشاط در دانش آموزان، باعث شناخت هرچه بهتر آنان با اين بازي هاي مي شود.

به گفته سلیمانیان دانش آموزان در ساعات ورزش و تفريح خود بايد از فضاي فيزيكي مدرسه بهترين استفاده را ببرند كه با انجام بازي هاي بومي و محلي در مدارس، اين امر محقق خواهد شد.

وی با بيان اينكه دانش آموزان در مدارس، ساعاتی از اوقات خود را با هم سن و سالانشان مي گذرانند، گفت: بازي هاي بومي و محلي علاوه بر يك سرگرمي سالم،    آمادگي جسماني، دوستي، وحدت و... را بين دانش آموزان تقويت مي كند.

اين مسئول در اداره كل آموزش و پرورش استان احياء بازي هاي بومي و محلي را در ايجاد شادي و نشاط اجتماعي موثر خواند و افزود: احياء بازي هاي بومي و محلي و شناساندن آنها از دوران كودكي به فرزندان و گسترش اين بازي ها در جامعه باعث احياي سنت ها و برخي فرهنگ هاي فراموش شده در استان می شود.

معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي اظهار داشت: در حال حاضر برخي از مدارس به انجام دو بازي محلي "هفت سنگ" و "طناب كشي" ورود پيدا كرده اند و اجراي بازي "لي لي" نيز در مدارس از ديگر بازي هايي كه به احياي آن خواهند پرداخت.

بهرام سليمانيان همچنين افزود: علاوه براين بازي ها،  مدارس باید آموزش شطرنج را نيز ويژه مورد توجه قرار دهند چراكه باعث تقويت حافظه و تمركز بيشتر دانش آموزان مي شود.

 

کد خبر 2381503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha