بجنورد- دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی با معرفی نفرات برتر در بخش های مختلف به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار مهر، پنج شنبه شب مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که از بیست و پنجم مردادماه به میزبانی بجنورد آغاز شده بود، در مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد و نفرات برتر بخش های مختلف تقدیر شدند.

در این آیین افزون بر تجلیل از برگزیدگان این جشنواره از کارگردانان نمایش مشترک سه استان «بوسیدنت به وقت تگرگ»، سپیده نظری پور مدرس تئاتر کشور، علی عابدی کارگردان و بازیگران  نمایش «نیم مرده» اثر مشترک ایران و تاجیکستان، استاندار خراسان شمالی، محمود ثمینی، فرماندار سابق بجنورد و شهردار بجنورد  تقدیر شد.

دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این مراسم  ضمن قدردانی از میزبانی مردم با فرهنگ، ولایتمدار و مهمان نواز و هنرمندان فرهیخته خراسان شمالی از هنرمندان تئاتر رضوی، اظهار کرد: مردم باب الرضا و گنجینه معرفت ها مفتخرند که به بهانه بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری استان میزبان ارادتمندان، دلدادگان، هنرمندان و خادمان فرهنگ رضوی از سراسر کشور بودند.

حسین ثابت قدم وحید با اشاره به دو سال وقفه در برگزاری جشنواره تئاتر رضوی، اضافه کرد: دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با رویکردی متفاوت، بدیع و جذاب در دو بخش همایش ملی گفتمان تئاتر دینی که برای اولین بار در کشور برگزار شد و زمینه گفتگوی ۵۰ تن از بزرگان، اساتید و نظریه پردازان تئاتر دینی و هنرمندان حوزه نمایش دینی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: همچنین بخش جشنواره تئاتر رضوی که زمینه نقش آفرینی و هنرنمایی ۲۰۰  تن از داوران، کارگردانان، بازیگران و هنرمندان حوزه نمایش را از سراسر کشور در استان خراسان شمالی فراهم کرد.

ثابت قدم وحید اظهار داشت: ارتقای تراز مدیریت فرهنگی و هنری استان، بسترسازی برای تبدیل شدن خراسان شمالی به پایگاه تئاتر دینی کشور، جلب توجه مسئولان ارشد حوزه فرهنگ و هنر کشور برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در سطح بین المللی و قرار گرفتن استان در افق نگاه نویسندگان، اساتید و نظریه پردازان تئاتر دینی را ثمره، انسجام، همدلی و همزبانی بین مسئولان استانی و کشوری ذکر کرد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره، افزود: در مهلت تعیین شده برای ارسال آثار ۱۵۰ متن نمایشی از سوی هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۳ متن در مرحله اول داوری در بخش مسابقه انتخاب شد و برای مرحله نهایی نیز ۱۲ اثر برای حضور در جشنواره برگزیده شدند.

ثابت قدم وحید با بیان این که همچنین در بخش ویژه نیز ۱۵ متن به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که در نهایت چهار اثر برای اجرا در این جشنواره منتخب شدند، اضافه کرد: در مجموع سطح آثار و نمایش ها در این دوره از جشنواره ارتقا چشمگیری یافته بود.