بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اتمام پروژه های راهسازی راز و جرگلان نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام  رشد شاخص راه روستایی در سال گذشته گفت: در سال ۹۳ شاخص راه روستایی با رشد ۱۰ درصدی به ۴۴ درصد رسید.

وی افزود: هم اکنون ۶۶۰ کیلومتر از راههای روستایی این استان با یک هزار میلیارد ریال  اعتبار در دست احداث و انجام آسفالت قرار دارد.

بدیعی مقدم با اشاره به وضعیت مناسب آب و هوا برای تکمیل آسفالت راههای استان، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا در این فصل زمانی، نسبت به انجام تعهداتمان در حوزه راهها جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه اجرای ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در شهرستان راز و جرگلان هم اکنون در دست اقدام است، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده به زودی دو دستگاه گریدر خریداری شده با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ناوگان ماشین آلات این شهرستان اضافه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین از ارتقاء نمایندگی راه و شهرسازی شهرستان راز و جرگلان در آینده نزدیک به اداره راه و شهرسازی خبرداد.

بدیعی مقدم افزود: در سال ۹۴ و ۹۵، مقدار ۴۰ کیلومتر از راه هاي روستایی منطقه جرگلان و ۴۰ کیلومتر از راه های روستایی منطقه غلامان نیز روکش آسفالت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان راز و جرگلان با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در شمالی‌ترین نقطه خراسان‌شمالی در حدود ۱۳۰ كیلیومتری بجنورد و در خط مرزی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان قرار گرفته که با این کشور حدود ۲۰۰ کیلومتر مرز بین‌المللی مشترک دارد.