بجنورد - مدیر صندوق كارآفرینی امید خراسان شمالی از پرداخت ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات به منظور ایجاد و توسعه فضای كسب و كار در این استان خبر داد.

امین خوشقامت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: صندوق كارآفرینی امید به منظور ایجاد و توسعه فضای كسب و كار در استان ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با نرخ چهار درصد پرداخت كرده است.

وی اظهار داشت: این صندوق، نهادی تخصصی با ابعاد حمایتی دو سویه است كه در زمینه تامین و حمایت مالی از كسب و كارهای خرد به صورت تخصصی به متقاضیان ارائه خدمت می‌دهد.

خوشقامت تصریح كرد: حمایت از كار آفرینان و فعالیت های كارآفرینانه یكی از برنامه های اصلی صندوق كارآفرینان امید در این استان است.

وی اظهار داشت: این صندوق علاوه بر تامین مالی اعتبارات خرد، حمایت های دیگری از جمله ارائه مشاوره و نظارت برای پشتیبانی از گروه‌های كارآفرین نوپا و خواهان ورود به عرصه های كسب و كار انجام می‌دهد.

خوشقامت در خصوص پرداخت سایر تسهیلات توسط صندوق كار آفرینی امید خراسان شمالی افزود: سال گذشته این صندوق در حوزه مشاغل خانگی ۶۵۸ فقره تسهیلات پرداخت كرد.

وی با اشاره به اینكه پرداخت تسهیلات ازدواج یكی دیگر از اقدامات صندوق كارآفرینی امید است، گفت: سهم پرداختی این صندوق در بخش تسهیلات ازدواج در خراسان شمالی یک هزار و ۳۳۰ فقره وام است.

خوشقامت با بیان اینكه تاكنون از این میزان ۶۶۵ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده است، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌های  انجام شده به همین میزان، تسهیلات ازدواج در نیمه دوم امسال از سوی صندوق كار آفرینی امید خراسان شمالی به زوجین متقاضی پرداخت خواهد شد.