ایلام - مدیر کل محیط زیست استان ایلام از کاهش گوزن های زرد ایرانی در ایلام خبر داد و گفت: ۱۰ راس گوزن زرد به یزد منتقل شده است.

مازیار سلیمان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح تکثیر گوزن زرد ایرانی در استان ایلام یکی از موفق ترین طرحهای محیط زیستی کشور طی سالهای اخیر بوده است.

وی بیان داشت: سال ۱۳۸۶ با انتقال شش راس گوزن از جزیره اشک در ارومیه به ایلام موافقت شد و طرح تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در سطح ۸۰ هکتار از مناطق حفاظت شدن مانشت و قلارنگ ایلام کار خود را آغاز کرد.

مدیر کل محیط زیست استان ایلام با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح و شرایط سازگاری گوزن زرد با آب و هوای استان، تعداد گوزنهای زرد ایرانی در چند سال اخیر به ۵۲ راس افزایش یافته است، بیان داشت: هم اکنون تعداد گوزن ها در استان ایلام با محدودیت مکانی مواجه شده و ۱۰ راس گوزن زرد به استان یزد منتقل شده است.

سلیمان نژاد گفت: انتقال ۱۰ راس گوزن از استان ایلام باعث شده هم اکنون تعداد گوزن های زرد ایرانی در استان ایلام به ۴۲ راس کاهش یابد.

وی افزود: فرایند انتقال گوزن زرد ایرانی در استان ایلام به استان یزد با حضور کارشناسان محیط زیست کشور و طی سه مرحله صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست استان ایلام گفت: انتقال گوزن زرد ایرانی در استان ایلام، طی درخواست محیط زیست استان ایلام یزد انجام شده است.