۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸

مدیر کل محیط زیست استان ایلام:

تعداد گوزن های زرد ایرانی در ایلام کاهش یافت

تعداد گوزن های زرد ایرانی در ایلام کاهش یافت

ایلام - مدیر کل محیط زیست استان ایلام از کاهش گوزن های زرد ایرانی در ایلام خبر داد و گفت: ۱۰ راس گوزن زرد به یزد منتقل شده است.

مازیار سلیمان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح تکثیر گوزن زرد ایرانی در استان ایلام یکی از موفق ترین طرحهای محیط زیستی کشور طی سالهای اخیر بوده است.

وی بیان داشت: سال ۱۳۸۶ با انتقال شش راس گوزن از جزیره اشک در ارومیه به ایلام موافقت شد و طرح تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در سطح ۸۰ هکتار از مناطق حفاظت شدن مانشت و قلارنگ ایلام کار خود را آغاز کرد.

مدیر کل محیط زیست استان ایلام با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح و شرایط سازگاری گوزن زرد با آب و هوای استان، تعداد گوزنهای زرد ایرانی در چند سال اخیر به ۵۲ راس افزایش یافته است، بیان داشت: هم اکنون تعداد گوزن ها در استان ایلام با محدودیت مکانی مواجه شده و ۱۰ راس گوزن زرد به استان یزد منتقل شده است.

سلیمان نژاد گفت: انتقال ۱۰ راس گوزن از استان ایلام باعث شده هم اکنون تعداد گوزن های زرد ایرانی در استان ایلام به ۴۲ راس کاهش یابد.

وی افزود: فرایند انتقال گوزن زرد ایرانی در استان ایلام به استان یزد با حضور کارشناسان محیط زیست کشور و طی سه مرحله صورت گرفته است.

مدیر کل محیط زیست استان ایلام گفت: انتقال گوزن زرد ایرانی در استان ایلام، طی درخواست محیط زیست استان ایلام یزد انجام شده است.

کد خبر 2904853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha