وزیر کار با اعلام کاهش حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال ۹۲، گفت: افزایش ایمنی محیط‌های خدماتی و تولیدی از مهم‌ترین برنامه های وزارت کار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با تأکید بر اینکه افزایش ایمنی محیط های خدماتی و تولیدی از مهمترین برنامه های وزارت کار است، گفت: از سال گذشته مسئولیت بررسی علل ساختاری و فردی حوادث شغلی به سازمان‌های مطالعاتی سپرده شد و برای رفع مشکلات با هماهنگی دستگاه های مربوطه برنامه ریزی های صورت گرفت.

وزیر کار اظهار داشت: آموزش مهارت نیروی انسانی از طریق سازمان فنی و حرفه ای و همکاری با نظام مهندسی، وزارت راه، وزارت صنعت، شهرداری ها و ... از جمله این اقدامات به شمار می رود.

ربیعی ادامه داد: جهت مراعات ایمنی در محل کار تدابیر فراوانی اندیشیده شده است که هم افزایی بین دستگاه های مختلف و امضای تفاهم نامه با آنها از جمله آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ با کاهش حوادث ناشی از کار روبرو بودیم و در کارگاه های زیر ۲۵ نفر نیروها را آموزش داده و سیستم های نظارتی را ارتقاء می دهیم.

وزیر کار با بیان اینکه جان انسان ها برای ما مهم تر از هر موضوع دیگری است گفت: حفظ جان انسان ها برای ما از ابعاد حرفه ای و شغلی بسیار مهم تر است و اخلاقی تر این است که کارفرمایان را نسبت به مراعات ایمنی کارگران حساس تر کنیم تا حتی یک کارگر هم در محیط کاری خود آسیب نبیند.

ربیعی تأکید کرد: بازرسان در بازدید از کارگاه های ساختمانی، مواردی همچون پرتگاه های ساختمانی با اولویت پیشگیری از سقوط از ارتفاع، آسانسورهای کارگاهی، بالابر، تاورکرین، داربست ها، تجهیزات برقی و رعایت حریم با اولویت پیشگیری از برق گرفتگی را مدنظر قرار دهند.

وزیر کار افزود: گرچه‌ کارفرمایان‌ سعی‌ دارند تا محیط‌ کاری مطابق‌ با اصول‌ و استانداردهای‌ بهداشتی‌ و حفاظتی‌ به وجود آورند و میزان‌ حوادث‌ را به‌ حداقل‌ ممکن‌ کاهش دهند، اما‌ کارگران نیز در کاهش می توانند نقش موثری داشته باشند