۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۴۵

اجرای طرح جدید افزایش ایمنی در کار/ حوادث ناشی از کار کاهش یافت

اجرای طرح جدید افزایش ایمنی در کار/ حوادث ناشی از کار کاهش یافت

وزیر کار با اعلام کاهش حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال ۹۲، گفت: افزایش ایمنی محیط‌های خدماتی و تولیدی از مهم‌ترین برنامه های وزارت کار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با تأکید بر اینکه افزایش ایمنی محیط های خدماتی و تولیدی از مهمترین برنامه های وزارت کار است، گفت: از سال گذشته مسئولیت بررسی علل ساختاری و فردی حوادث شغلی به سازمان‌های مطالعاتی سپرده شد و برای رفع مشکلات با هماهنگی دستگاه های مربوطه برنامه ریزی های صورت گرفت.

وزیر کار اظهار داشت: آموزش مهارت نیروی انسانی از طریق سازمان فنی و حرفه ای و همکاری با نظام مهندسی، وزارت راه، وزارت صنعت، شهرداری ها و ... از جمله این اقدامات به شمار می رود.

ربیعی ادامه داد: جهت مراعات ایمنی در محل کار تدابیر فراوانی اندیشیده شده است که هم افزایی بین دستگاه های مختلف و امضای تفاهم نامه با آنها از جمله آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ با کاهش حوادث ناشی از کار روبرو بودیم و در کارگاه های زیر ۲۵ نفر نیروها را آموزش داده و سیستم های نظارتی را ارتقاء می دهیم.

وزیر کار با بیان اینکه جان انسان ها برای ما مهم تر از هر موضوع دیگری است گفت: حفظ جان انسان ها برای ما از ابعاد حرفه ای و شغلی بسیار مهم تر است و اخلاقی تر این است که کارفرمایان را نسبت به مراعات ایمنی کارگران حساس تر کنیم تا حتی یک کارگر هم در محیط کاری خود آسیب نبیند.

ربیعی تأکید کرد: بازرسان در بازدید از کارگاه های ساختمانی، مواردی همچون پرتگاه های ساختمانی با اولویت پیشگیری از سقوط از ارتفاع، آسانسورهای کارگاهی، بالابر، تاورکرین، داربست ها، تجهیزات برقی و رعایت حریم با اولویت پیشگیری از برق گرفتگی را مدنظر قرار دهند.

وزیر کار افزود: گرچه‌ کارفرمایان‌ سعی‌ دارند تا محیط‌ کاری مطابق‌ با اصول‌ و استانداردهای‌ بهداشتی‌ و حفاظتی‌ به وجود آورند و میزان‌ حوادث‌ را به‌ حداقل‌ ممکن‌ کاهش دهند، اما‌ کارگران نیز در کاهش می توانند نقش موثری داشته باشند

کد خبر 2916187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha