قم - یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت کشته و مجروح شدن حجاج در حادثه منا، گفت: امت اسلامی باید با تدبیر و مدیریت صحیح از تکرار چنین وقایع ناگواری جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی به مناسبت وقوع حادثه اسفناک مکه مکرمه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله الحکیم: و مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى الله

حادثه اسفناک و ضایعه مولمه در خانه امن الهی که منجر به کشته و مجروح ‌شدن تعداد زیادی از زائران بیت‌الله الحرام گردید موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

با قلبی آکنده از اندوه و ناراحتی، این حادثه اسفبار را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و خانواده‌های داغدار و به امت اسلامی در سراسر جهان تسلیت گفته و رحمت واسعه الهی برای قربانیان، صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان و شفای کامل مجروحان را از خداوند متعال مسألت دارم.

بی‌شک وقوع چنین حوادث دردناکی، تکلیف را برای امت اسلامی زیاد‌تر نموده که باید با تدبیر و مدیریت صحیح و هماهنگی کامل از تکرار چنین وقایع ناگواری جلوگیری نموده و راه برای انجام مناسک حج در خانه امن الهی که قبله مسلمانان و کعبه آمال چند میلیارد مسلمان می‌باشد فراهم نمایند؛ و لا حول و لا قوه الا بالله العلیّ العظیم