۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۸

جامعه المصطفی العالمیه:

دولت سعودی باید پاسخگوی مدیریت غلط خود در تأمین امنیت حجاج باشد

دولت سعودی باید پاسخگوی مدیریت غلط خود در تأمین امنیت حجاج باشد

قم - جامعه المصطفی العالمیه با صدور پیامی ضمن تسلیت حادثه منا، تأکید کرد: دولت سعودی باید پاسخگوی مدیریت غلط، بی‌مسئولیتی و بی‌کفایتی خود در تأمین امنیت حجاج بیت الله الحرام باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام جامعه المصطفی العالمیه که در پی حادثه کشته و مجروح شدن زائران بیت الله الحرام در منا صادر شد، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و من یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَی اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلی اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا

إنا لله و إنا الیه راجعون

با اندوه و تأسف فراوان، در ایام باشکوه حج ابراهیمی امسال، شاهد حوادث غم انگیز مکه و منا بودیم که در روز عید قربان، موجی از اندوه را در جهان اسلام پدید آورد و به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام منجر شد.

متأسفانه بر اساس اخبار واصله، تاکنون بیش از صد نفر از حجاج ایرانی نیز در میان کشته‌شدگان این فاجعه قرار دارند و همچنین ده‌ها نفر دچار مصدومیت و جراحت شده‌اند.

بی‌شک در این حادثه اسفبار، دولت سعودی و مقامات این کشور باید پاسخگوی مدیریت غلط، بی‌مسئولیتی و بی‌کفایتی خود در تأمین امنیت حجاج بیت الله الحرام باشند.

جامعه المصطفی العالمیه، ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان عجل الله فرجه الشریف و همه بازماندگان این حادثه غمبار در سراسر جهان اسلام و به ویژه خانواده‌های حجاج ایرانی، رحمت و مغفرت الهی برای جان باختگان و شفای عاجل آسیب‌دیدگان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارد.

کد خبر 2924081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha