قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حادثه دردناک منا جهان اسلام را غرق در عزا ساخت، تأکید کرد: هیئتی مدیر و مدبر و با تجربه کافی برای اداره حرمین شریفین معین شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در پی کشته و مجروح شدن حجاج در منا پیام تسلیتی صادر کرد که بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه دردناک منا جهان اسلام را غرق در عزا ساخت، فاجعه‌ای که منجر به از دست رفتن و مجروح شدن جمع زیادی از مسلمانان همه کشور‌ها و کشور عزیزمان شد.

چشم‌ها در فراغ خونبار و قلب‌ها در آتش این مصیبت عظما سوزان است.

اینجانب به تمام مسلمین جهان و به ویژه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم روح پاک آن‌ها در جوار رحمت الهی با ارواح شهدای کربلا محشور گردد و خداوند به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مرحمت کنند و آن‌ها را ذخیره یوم المعاد قرار دهد.

این فاجعه عظیم ایجاب می‌کند که علمای اسلام از یک سو و سیاستمداران از سوی دیگر در اسرع وقت جلساتی تشکیل دهند و برای اداره حرمین شریفین فکری کنند.

کسانی که اکنون مسئول هستند عملا ثابت کردند توانایی این کار را ندارند و امکان تکرار این فاجعه در سال‌های دیگر مراسم حج را بصورت یک عبادت وحشتناک درآورد و به قداست حج ضربه شدیدی وارد می‌کند تا افکار عمومی در جهان اسلام آماده است در این باره فکری کنند.

هیأتی مدیر و مدبر و با تجربه کافی برای اداره حرمین شریفین معین گردد و مانعی ندارد سعودی‌ها هم جزو این هیأت باشند. به یقین اگر در این امر کوتاهی شود مسئولیت حوادثی که امکان دارد خدایی ناکرده تکرار شود بر گردن همگان خواهد بود.