بجنورد- مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی گفت: غالب تجهیزات بازی در پارک‌ها و بوستان‌های استان استاندارد لازم را ندارند.

فهیمه مهمان نواز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: كنترل نشدن مناسب تجهیزات بازی در سطح پارك ها و مراكز تفریحی خراسان شمالی یكی از معضلات جدی است.

وی افزود: استاندارد نبودن تجهیزات بازی در پارك ها و مراكز تفریحی وقوع حوادث ناگواری برای كودكان در هنگام بازی را به همراه دارد كه آثار سویی بر ذهن كودك و والدین می گذارد.

مهمان نواز با اشاره به اینكه شهربازی و پارك های استان وضعیت نامناسبی دارند، گفت: یكی از معضلات جدی خراسان شمالی عدم كنترل مناسب بر تجهیزات بازی است.

این مسئول با بیان اینكه اكنون تمام شهربازی های استان غیر فعال هستند، اظهار داشت: این در حالی است كه اشكلات و نواقص تجهیزات در شهربازی و مهدهای كودك استان در حال رفع است.

مدیركل استاندارد خراسان شمالی با اشاره به كم لطفی شهرداری ها در خصوص اخذ تاییدیه ایمنی و درخواست بازرسی از تجهیزات در مراكز تفریحی گفت: ارائه خدمات در شهربازی و زمین های بازی بر اساس استانداردهای مربوطه مشمول مقررات استانداردهای اجباری است.

وی تاكید كرد: همچنین براساس ماده ۹ قانون سازمان ملی استاندارد ارائه خدمات در شهربازی ها و زمین های بازی بدون اخذ تاییدیه های ایمنی از سازمان ممنوع بوده و هر گونه خسارت وارده مالی و یا جانی به عهده شهرداری ها است.

مهمان نواز افزود: به دلیل آن که وسایل بازی پارک ها و بوستان ها به صورت مستقیم با جان و سلامت همشهریان كودك و بزرگسال ارتباط دارند اداره كل استاندارد نمی تواند نسبت به غیراستاندارد و بی كیفیت بودن آنها بی تفاوت باشد.