بجنورد- مدیركل بهزیستی خراسان شمالی گفت: با توجه به نیاز استان، برای نخستین بار نمایندگی انجمن مددكاری ایران در خراسان شمالی راه اندازی می شود.

رضا اله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: مددكاری اجتماعی فعالیتی حرفه ای است كه مددكار به مددجو در راستای شناسایی توانایی و رفع مشكلات كمك می كند.

وی با بیان اینکه فعالیت های مددكاران زمانی اثر بخش است كه یاری رسان و كمك كننده مددجو باشند، اضافه کرد: دانش و مهارت امدادرسانی، آشنایی با اصوال اخلاق حرفه ای، برخورداری از حس نوعدوستی و ... از خصوصیات یك مددكار است.

اله وردی با اشاره به نبود نمایندگی انجمن مددكاری ایران در استان اظهار داشت: با توجه به نیاز خراسان شمالی، این انجمن برای نخستین بار در استان و طی ماه جاری راه اندازی می شود.

وی افزود: این انجمن اقدامات خود را با اهداف حمایت های قانونی، علمی و صنفی انجام می دهد.

مدیركل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به برخی فعالیت های انجمن مددكاری ایران اظهار داشت: ارائه خدمات اجتماعی به كودكان، زنان سرپرست خانوار، معلولین، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب، بیماران خاص، زندانیان و ...از جمله فعالیت های انجمن مددكاری ایران در خراسان شمالی است.

اله وردی گفت: متاسفانه آسیب های اجتماعی در استان روبه افزایش است از این جهت مددكاران با انجام درست وظایف خود می توانند در كاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشند.