کرمانشاه- معاون استاندار کرمانشاه، عدم یکپارچگی را از موانع اصلی پیش روی توسعه دانست که استان کرمانشاه در بخش های مختلف از آن رنج می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حاتمی عصر چهارشنبه در اولین نشست مجمع مشورتی استان کرمانشاه، گفت: این مجمع نقش بینابینی دارد که نیازها و ظرفیت های استان را تطبیق دهد.

وی بر تعیین زمان مشخصی برای برگزاری منظم نشست ها تاکید کرد و گفت: این شورا نباید محدود به اعضای رسمی آن شود بلکه باید اعضای شورا از ظرفیت سایرین نیز بهره مند شوند.

معاون استاندار کرمانشاه، هم چنین بر ایجاد یک سایت رسمی و دو طرفه که مخاطبین نیز بتوانند نظر دهند، برای مجمع تاکید کرد.

وی با اشاره به مرکز هم اندیشی موجود در استان گفت: در این مرکز نیز اقدامات خوبی انجام شده است که می توان روی آن مانور داد و تعاملی را بین مرکز هم اندیشی و مجمع مشورتی توسعه ایجاد کرد تا به رشد برسیم.

بین نخبگان استان کرمانشاه اختلال ارتباطی وجود دارد

حاتمی با بیان اینکه یک اختلال ارتباطی بین نخبگان استان وجود دارد بر افزایش این ارتباط تاکید کرد تا بتوان در نتیجه ان و احصا مشکلات و دغدغه های آنان برنامه هایی برای برنامه توسعه ششم ارائه کرد.

وی با یادآوری اینکه از سال آینده بحث برنامه ششم توسعه را استارت می زنیم، ابراز امیدواری کرد بتوان برنامه هایی را با توجه به دغدغه های نخبگان استان تدوین و دیدگاه های آنها را در قالب کارگروه هایی برای تدوین برنامه ششم توسعه ارائه کرد.

معاون استاندار کرمانشاه برنامه ریزی هسته ای را یکی از نوین ترین و بهترین روش های برنامه ریزی دانست که با بهره گیری از آن می توان به دغدغه رشد نامتوازن پاسخ داده و توسعه استان را رقم زد.

حاتمی بر تعیین هسته های کلیدی برای برنامه ریزی هسته ای که در آن نه منابع ونه زمان نامحدود است تاکید کرد و افزود: استان کرمانشاه از عدم یکپارچگی در همه بخش ها رنج می برد و ما را دچار مشکل کرده است.

وی ادامه داد: عدم یکپارچگی یکی از موانع جدی در توسعه استان است و بااین وجود دولت نمی تواند مشکلات را رفع کند.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیریت در ایجاد یکپارچگی نقش اساسی دارد خواستار همکاری اندیشمندان استان برای رفع این مانع توسعه در استان شد.