بجنورد- مدیرصندوق بیمه بازنشستگی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰۰ بازنشسته این استان به اردوهای زیارتی و سیاحتی داخل و خارج خراسان شمالی اعزام شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب قدیمی ظهر دوشنبه در نشست خبری، به تشریح فعالیت های صندوق بیمه بازنشستگی خراسان شمالی پرداخت و افزود: اکنون هشت هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان این استان تحت پوشش صندوق بیمه بازنشستگی استان هستند.

وی در خصوص اقدامات این صندوق اظهار کرد: پرداخت حقوق ماهیانه به بازنشستگان، دریافت کسورات شاغلین، پرداخت سوبسید به بیمه های تکمیلی و... از جمله خدمات این صندوق به بازنشستگان است.

قدیمی افزود: مهم ترین خدمات این صندوق از طریق خانه امید در شهرستان بجنورد ارائه می شود.

وی اهدای وام های ضروری را از دیگر خدمات مهم این صندوق عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم بازنشستگان تحت پوشش در حوزه بیمه تکمیلی درمان است.

قدیمی افزود: همچنین از سال گذشته تاکنون هزار و ۹۵۹ نفر به اردوهای زیارتی و سیاحتی داخل و خارج استان اعزام شدند.

به گفته وی از این تعداد حدود ۹۰۰ بازنشسته از خراسان شمالی طی سال جاری به اردوهای داخل و خارج استانی اعزام شده اند.

قدیمی همچنین راه اندازی خانه امید شیروان را از برنامه های مهم صندوق بیمه بازنشستگی استان عنوان کرد و گفت: این مرکز بزرگترین خانه امید بازنشستگان در کشور خواهد بود.

مدیر صندوق بیمه بازنشستگی استان اظهار کرد: این صندوق طی دو سال گذشته رتبه برتر عملکرد تحت عنوان تکریم ارباب رجوع را از سوی واحد ارزیابی عملکرد استانداری خراسان شمالی را کسب کرد.

وی افزود: همچنین صندوق بیمه بازنشستگی خراسان شمالی در اجرایی کردن طرح ملی سیستم جامع شاغلین استان در جایگاه بیست و هشتم کشوری قرار داشت اما اکنون جایگاه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.