معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مذاکره با گمرک برای تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان خبر داد و گفت: باید نیمی از جی دی پی کشور از محل فروش محصولات دانش بنیان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شیخ‌‌ زین‌الدین امروز در نخستین هم‌اندیشی فعالان اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری، گفت: اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به تاخیر افتاده است.

وی افزود: مفهوم اقتصاد دانش‌بنیان یک مفهوم اقتصادی است که برای نهادینه کردن این موضوع، با مشکلات عمده‌ای مواجه هستیم.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ما تاکنون به دارایی‌های ملموس توجه می‌کردیم، گفت: ولی لازم است به دارایی‌های غیرملموس و فکری هم توجه کنیم. این موضوع با کاهش قیمت نفت نیز پررنگ‌تر و باعث شد بیشتر روی دارایی‌های فکری‌مان در کشور تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ما تاکنون به سرمایه‌گذاری بر روی آهن و فولاد فکر می‌کردیم ولی باید بازنگری‌هایی در این خصوص داشته باشیم که هدف معاونت هم در این راستا است.

به گفته معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، برابر سند توسعه علمی باید ۵۰ درصد GDP کشور از محل فروش محصولات دانش‌بنیان باشد.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جامهوری با بیان اینکه با اداره گمرک مذاکراتی انجام داده‌‌ایم، گفت: قرار است اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد که متعاقباً اعلام خواهد شد.

شیخ زین‌الدین اظهار داشت: نباید بتوانیم زیست‌بوم و اکوسیستم اقتصادی کشور را به گونه‌ای ایجاد کنیم تا جریانات اقتصادی کشور با حضور سرمایه‌گذاران ایجاد شود.