۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۱

معاون نوآوری و تجازی‌سازی معاونت علمی:

باید نیمی از جی دی پی کشور از محل محصولات دانش بنیان باشد

باید نیمی از جی دی پی کشور از محل محصولات دانش بنیان باشد

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مذاکره با گمرک برای تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان خبر داد و گفت: باید نیمی از جی دی پی کشور از محل فروش محصولات دانش بنیان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شیخ‌‌ زین‌الدین امروز در نخستین هم‌اندیشی فعالان اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری، گفت: اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به تاخیر افتاده است.

وی افزود: مفهوم اقتصاد دانش‌بنیان یک مفهوم اقتصادی است که برای نهادینه کردن این موضوع، با مشکلات عمده‌ای مواجه هستیم.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ما تاکنون به دارایی‌های ملموس توجه می‌کردیم، گفت: ولی لازم است به دارایی‌های غیرملموس و فکری هم توجه کنیم. این موضوع با کاهش قیمت نفت نیز پررنگ‌تر و باعث شد بیشتر روی دارایی‌های فکری‌مان در کشور تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ما تاکنون به سرمایه‌گذاری بر روی آهن و فولاد فکر می‌کردیم ولی باید بازنگری‌هایی در این خصوص داشته باشیم که هدف معاونت هم در این راستا است.

به گفته معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، برابر سند توسعه علمی باید ۵۰ درصد GDP کشور از محل فروش محصولات دانش‌بنیان باشد.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جامهوری با بیان اینکه با اداره گمرک مذاکراتی انجام داده‌‌ایم، گفت: قرار است اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد که متعاقباً اعلام خواهد شد.

شیخ زین‌الدین اظهار داشت: نباید بتوانیم زیست‌بوم و اکوسیستم اقتصادی کشور را به گونه‌ای ایجاد کنیم تا جریانات اقتصادی کشور با حضور سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

کد خبر 2943654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha