همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه‌ای با عنوان «خواندن با عروسک‌ها» در موزه عروسک‌های ملل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۱ و ۲۲ آبان ماه و در آستانه هفته کتاب، برنامه‌ای با عنوان «خواندن با عروسک‌ها» برگزار می‌شود. این برنامه، قسمت‌های مختلفی چون ساخت عروسک از شخصیت‌های مختلف داستانی و عروسک‌های کتابخوان، دیدار با شاعران، نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان و همچنین نمایشگاهی از کتاب‌های برگزیده برای این گروه سنی را دربرمی‌گیرد.

همچنین کودکان می‌توانند در کارگاه‌های ساخت عروسک شرکت کنند و عروسک دلخواه خود را بسازند اما اولویت با عروسک‌هایی است که کتاب می‌خوانند یا خلق شخصیت‌های داستانی که کتابخوان بوده‌اند. هزینه شرکت در این کارگاه‌ها هم از ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه‌ها و استفاده از برنامه‌های مختلف «خواندن با عروسک‌ها» می‌توانند ۲۱ و ۲۲ آبان ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به موزه عروسک‌های ملل، مراجعه کنند. این موزه علاوه‌بر این که فرصتی را برای آشنایی بازدیدکنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی با فرهنگ‌های متنوع موجود در کشور ایران فراهم می‌‌سازد، می‌تواند سبب آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ سایر ملل جهان نیز باشد که این شناخت، پایه‌های صلح و دوستی بین کودکان ایران و جهان را بیش از پیش استوار می‌سازد.

 ۵۴۰ عروسک فرهنگی از ۵۳ کشور جهان در موزه عروسک‌های ملل به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین این موزه دارای بخش‌های مختلفی چون بخش عروسک‌های نمایشی، عروسک‌های سایه و عروسک‌های قومی ایران است.

این موزه می‌تواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی طیف گسترده‌ای از کودکان و نوجوانان در مقاطع سنی و تحصیلی مختلف باشد. همچنین خانواده‌ها، مربیان و معلمان، کتابداران، پژوهشگران، هنرمندان، مروجان ادبیات، فرهنگ و هنر و گردشگران می‌توانند از این موزه بازدید کنند و درکارگاه‌های آموزشی آن شرکت کند.

کودکان علاقه‌مند به شرکت در برنامه «خواندن با عروسک‌ها» و پدر و مادرهایی که دوست دارند با فرهنگ و هنر کشور خود و دیگر کشورها آشنا شوند می‌توانند به موزه عروسک های ملل به نشانی تهران - خیابان پاسداران - نگارستان پنجم (حاج هادی) - پلاک ۴ مراجعه کنند.