معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تهران از اجرای طرح توسعه گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم حقانی اظهارداشت: با همکاری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، سازمان میراث فرهنگی و همچنین سایر بخش‌های خصوصی مرتبط، اجرای طرح توسعه گیاهان داروئی و گردشگری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به استعداد و قابلیت‌های موجود در  شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در زمینه  تولید و استحصال گیاهان دارویی، در حال حاضر این دو شهرستان برای اجرای طرح یاد شده انتخاب شده اند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به برخی از مزایای اجرای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر توسعه گیاهان دارویی و اشتغال زایی، گام مثبتی در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها برداشته خواهد شد و همچنن زمینه مناسبی برای ترویج و توسعه گردشگری در عرصه های مرتعی فراهم می‌شود.

حقانی با بیان اینکه وسعت مراتع استان تهران بیش از ۹۱۹ هزارهکتار است، یادآور شد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در مراتع استان، طرح توسعه گیاهان دارویی و گردشگری در مابقی اراضی مرتعی قابل تعمیم است.