حضور هنرمندان صنایع دستی کشور و عرضه هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا ۲۰۱۵ میلان با استقبال بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در این دوره از نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنا، در غرفه ایران که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دایر شده، فرش و سوغات و هنرهای دستی و سنتی ایرانی در دو بخش متفاوت به معرض فروش و نمایش گذاشته شده است.

در این غرفه ۸ شرکت تولید کننده صنایع دستی در رشته‌های متنوعی همچون چاپ قلمکار، سفالینه‌های تزئینی، مینیاتور، گلیم و پارچه‌های سنتی، محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

علاوه بر این، در غرفه اختصاصی ایران که ۳۰۰ متر مربع مساحت دارد، کارگاه‌های صنایع دستی با حضور ۶ هنرمند ایرانی در حال برپایی بوده و نبوغ و هنر ایرانی را برای مخاطبان ایتالیایی و دیگر کشورها به نمایش گذاشته‌‌اند.

نکته قابل توجه این است که ازدحام جمعیت و استقبال از این نمایشگاه به ویژه استقبال از هنرهای سنتی و صنایع دستی در غرفه ایران به حدی رسیده که امکان تردد سهل و آسان در نمایشگاه وجود ندارد.

ديگو سالا، مدير اجرایي نمايشگاه آرتی جی آناي ميلان، ضمن بازديد از غرفه ايران با عبادرضا اسلامي، مدير گردشگري و صنايع دستي كانون جهانگردي و اتومبيلراني در محل پاويون ايران در سالن ١٤ ديدار کرد.

در این دیدار، ديگو سالا، ضمن ابراز خرسندی از حضور ايران در اين نمايشگاه از شرکت حرفه‌اي و با نظم نمایندگان ايران در اين دوره از نمايشگاه و انجام به موقع تعهدات مالي و اجرائي، پاسخگويي مناسب و به موقع و همچنين ثبت نام هنرمندان ايراني در كاتالوگ آنلاين نمايشگاه تقدیر و تشكر كرد.

اسلامي نيز ضمن قدردانی از حضور مدير اجرایي نمايشگاه آر تی جی آنا، در غرفه ايران و همكاري‌هاي لازم از سوي مسؤلان اجرائي نمايشگاه در زمینه اختصاص فضاي مناسب براي عرضه و نمایش هنرهای دستی و تولیدات هنرمندان ايرانی به تشریح برنامه‌هاي كانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در حوزه صنايع دستي پرداخت.

وی از راه‌اندازی فروشگاه دائمی عرضه صنايع دستي ايران در شهر ميلان ایتالیا، حضور در نمايشگاه صنايع دستي مونيخ ٢٠١٦، ايجاد فروشگاه و نمايشگاه‌هاي صنايع دستي در كاروانسراهاي تاريخي ايران و همچنين برنامه‌ريزي براي شركت در رويدادهاي جهاني صنايع دستي از جمله نمايشگاه صنايع دستي ميلان ۲۰۱۶، به عنوان مهمترین اهداف و برنامه‌های کانون در زمینه صنایع دستی یاد کرد.

همزمان با ششمين روز برپایی بيستمين دوره نمايشگاه آرتی جی آنا ي ميلان ايتاليا، نیز، ریيس اين نمايشگاه به همراه جمعی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های ايتاليايي از غرفه ايران بازديد كرد.

در این بازدید، مدير گردشگري و صنايع دستي كانون جهانگردي و اتومبيلراني كه به نمايندگي از سازمان ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری در اين نمايشگاه حضور دارد، ضمن خوشامد گويي به بازدید کنندگان و اصحاب رسانه، از حضور ايشان در غرفه جمهوری اسلامی ایران، قدرداني كرد و ضمن معرفي هنرمندان و شركت‌هاي صنايع دستي ايراني توضيحات كاملي را در خصوص هنرهای سنتی ایران ارائه کرد.

در ادامه، ریيس نمايشگاه با ابراز رضايت از سطح کمی و کیفی حضور ايران در این دوره از آر تی جی آنا، براي همكاري بيشتر در سال‌هاي بعد اعلام آمادگي كرد، سپس با تحسين هنر ايراني به گپ و گفت با هنرمندان حاضر در غرفه پرداخت و هنرمندان ایرانی نیز هداياي نفيسي از تولیدات دستي خود را به وی اهداء كردند.

در نمایشگاه امسال بیش از ۳ هزار شرکت کننده از ۱۱۰ کشور جهان به معرفی و فروش و نمایش ۱۵۰ هزار نوع محصولات صنایع دستی می‌پردازند.

نمایشگاه صنایع دستی آر تی جی آنای میلان که هر ساله به مدت ۹ روز در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی میلان برگزار می‌شود، نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی به منظور ارتقاء و تبلیغات محصولات صنایع دستی شروع به کار کرد و یکی از مهمترین رویدادهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در طول ۲۰ سال گذشته بوده است.

این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین و معتبرترین رویدادهای تجاری - فرهنگی در اروپا و دنیاست که همه ساله بسیاری از علاقمندان به صنایع دستی و فرهنگی و تولیدات هنرهای سنتی دنیا را به خود جلب کرده و با استقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبین روبرو می‌شود.