نخستین جشنواره مد و لباس با عنوان «سبک جدید ایرانی اسلامی» با حضور ۱۵۰ اثر برتر از طراحان ایرانی در استانبول برگزار می‌شود.

حمید قبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر از برگزاری این نمایشگاه لباس در ترکیه خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۴ دسامبر یعنی ۲۹ آذر تا سوم دی، با حضور طراحان برتر ایرانی در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود و بیش از ۱۵۰ اثر برتر از طراحان ایرانی در این جشنواره عرضه خواهد شد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور افزود: این نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی‌های طراحان و هنرمندان ایران اسلامی و با حضور جمعی از فعالان حوزه مد و لباس ترکیه برگزار می‌شود و ۲۰ طراح که توسط کارگروه ساماندهی مدل و لباس انتخاب شده‌اند در این نمایشگاه حاضر شده و به معرفی آثار خود می‌پردازند.

به گفته قبادی در این نمایشگاه، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هنرمندان و طراحان لباس اسلامی، همچنین فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی معرفی و زمینه‌هایی برای برقراری ارتباط و مبادلات فرهنگی فراهم می‌شود.

در نخستین جشنواره مد و لباس با عنوان «سبک جدید ایرانی اسلامی»، فعالان مد و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان لباس اسلامی ترکیه نیز حضور دارند و علاوه بر این یک همایش علمی با حضور استادان برتر دانشگاه‌های طراحی ترکیه نیز در این جشنواره برگزار می‌شود.