رئیس دانشگاه فنی حرفه ای با بیان اینکه امروزه در بیشتر موارد مد از غرب وارد کشور می شود گفت: می توانیم در طراحی مد و لباس کشور نخست منطقه باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود شفیعی در مراسم اختتامیه جشنواره مد و لباس دانشجویی با اشاره به اینکه این جشنواره از جایگاه بالایی در دانشگاه فنی حرفه ای برخوردار است، گفت: دانشگاه فنی حرفه ای به عنوان دانشگاه کارآفرین می تواند روی موضوع مد و لباس اقدامات جدی انجام دهد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای افزود: در برگزاری جشنواره مد و لباس دانشجویی برای نخستین بار شاهد کار جمعی و هم افزایی همه دستگاهها در برگزاری یک جشنواره در حوزه مد و لباس هستیم.

وی ادامه داد: این جشنواره باید در آینده از آموزش محوری به سمت آموزش و پژوهش محوری حرکت کند تا بتوانیم بازار کشورهای اسلامی منطقه را پوشش دهیم.

شفیعی با تاکید بر اینکه طراحی لباس باید هم جذابیت داشته باشد و هم بازار، اضافه کرد: می توانیم در طراحی مد و لباس کشور نخست منطقه باشیم.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای افزود: مد و لباس در کشور ما برآمده از فرهنگ غنی ایران است و این یک مزیت برای ما به شمار می رود زیرا مدهای غربی متکی بر هیچ فرهنگی نیست.