کرمانشاه- امام جمعه گیلانغرب ایجاد تفرقه و انحراف در افکار مسلمانان را از برنامه های اصلی دشمن و اهداف استکبار جهانی برشمرد و گفت: در این راه دشمن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

حجت الاسلام محمد طاها مهری در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک هفته وحدت و ایام ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص)،  برنامه اصلی دشمنان را ایجاد تفرقه جوامع مسلمان دانست.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام از بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان و سایر جوامع غیر اسلامی واهمه داشته و تمام تلاش خود را برای منحرف کردن مسلمانان به کار می گیرند.

امام جمعه گیلانغرب با بیان اینکه دشمنان از هر وسیله ای برای ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان استفاده می کنند، افزود: بصیرت و آگاهی مسلمانان در تمام عرصه های می تواند مانعی برای رسیدن به اهداف شوم دشمنان باشد.

به گفته مهری، آمریکا با انجام اقدامات ضد بشری و برنامه ریزی های گسترده همواره اقدامات وحشیانه ای را در کشورهای مسلمان انجام می دهد و قتل و غارت را در مملکت های اسلامی راه می اندازد تا چهره ای غیر واقعی از اسلام معرفی کند.

این مسئول اضافه کرد: علمای شیعه و سنی می توانند با ایجاد وحدت و کمک به افراد برای هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان از نفوذ آنها به داخل کشور و تفکرات نسل جوان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به سناریوی قتل و عام شیعیان توسط رژیم کودک کش اسرائیل و استکبار جهانی، ادامه داد: این اقدامات هیچی هدفی جز ایجاد انحراف در افکار مسلمانان ندارد.

امام جمعه گیلانغرب وحدت بین جوامع اسلامی را سدی در برابر زیاده خواهی های دشمنان عنوان کرد و گفت: دشمن با ایجاد گروهک های تکفیری نیز به دنبال نشان دادن چهره ای خشن از اسلام است.

مهری اضافه کرد: حفظ وحدت بین مسلمانان در تمامی عرصه ها تنها راه جلوگیری از پیاده کردن افکار پلید سران استکبار در کشورهای اسلامی است.