۸ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰

امام جمعه اسلام آباد غرب در گفتگو با مهر مطرح کرد:

وحدت ایران اسلامی زبانزدعالم است/ضرورت روشنگری از سوی علمای دین

وحدت ایران اسلامی زبانزدعالم است/ضرورت روشنگری از سوی علمای دین

کرمانشاه- امام جمعه اسلام آباد غرب وحدت ایران اسلامی را زبانزد جهان دانست و بر روشنگری علمای دین برای حفظ و تقویت آن تاکید کرد.

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) گفت: از زمان صدراسلام تاکنون دشمنان توطئه های فراوانی برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی طرح ریزی کرده اند.

وی با اشاره به گرایش افراد در سراسر دنیا به دین مبین اسلام، ادامه داد: آنها در این اندیشه هستند که با نشان دادن چهره ای خشن از دین اسلام وجود آن در بین مردم کمرنگ کنند.

امام جمعه اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از زمان انقلاب اسلامی ایران نیز همواره در پی ایجاد شکاف بین شیعه و سنی بودند، اما با اتحاد و همبستگی ملت ایران همواره مواجه بوده اند.

محمدی پور، وحدت را نعمتی الهی عنوان کرد و گفت: وحدتی که در ایران اسلامی به چشم می خورد الگویی برای سایر مسلمانان است.

این مسئول تصریح کرد: وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی در ایران اسلامی و استان های مختلف کشور زبانزد عام و خاص است.

وی همدلی و اتحاد بین مسلمانان شیعه و سنی را رمز موفقیت آنها در جهان اسلام برشمرد و گفت: ایجاد وحدت یکی از ضروریات مهم در بین جوامع اهل تشیع و تسنن است.

به گفته امام جمعه اسلام آباد غرب، دشمنان مسلمانان در درجه نخست وحدت بین آنها را نشانه گرفته اند و در راه از بین بردن آن نیز تلاش فراوان دارند.

محمدی پور، اضافه کرد: پیروزی مسلمانان در گرو وحدت آنهاست و هرگونه اختلاف و تفرقه بین آنها نیز موجب شکست و خوشحالی دشمنان می شود.

این مسئول به نقش علمای شیعه و سنی در ایجاد وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: پاسداری از شریعت وظیفه علمای دینی است و برای حفظ و تقویت وحدت موجود باید برای افراد جامعه روشنگری کرده و اسلام واقعی را بشناسانند.

کد خبر 3012196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha