بجنورد - رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: رسانه‌های استان مدیران متخلف در بحث انتخابات را معرفی کنند تا برخوردهای لازم از سوی دستگاه قضایی انجام شود.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به برگزاری همزمان دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و حساسیت آن‌ها باید مراقبت بیشتری داشت.

وی گفت: علاوه بر زمینه سازی برای جذب بیشتر مردم در انتخابات با تخلفات انتخاباتی نیز به صورت جدی برخورد می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: دستگاه قضایی خراسان شمالی با هر اقدامی که منجر به خدشه دار شدن سلامت انتخابات شود با کمک قانون و هیئت نظارت برخورد می‌کند.

وی استفاده از اموال دولتی در بحث انتخابات را تخلف دانست و تصریح کرد: به رسانه‌های استان اجازه داده می‌شود تا مدیران متخلف و کسانی که از اموال و امکانات دولتی در راستای انتخابات سوء استفاده می‌کنند، را با ذکر نام و عنوان و مستندات معرفی کنند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: تبلیغات خلاف قانون از جمله دیوار نویسی، کاروان‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگوی سیار در خارج از محل سخنرانی، فعالیت کارمندان در ساعات اداری برای تبلیغات، درج مطلب علیه کاندیدای انتخاباتی در مطبوعات، خرید و فروش رای، اخلال در امر انتخابات و ... برخی از عناوین دیگر، از جمله تخلفات و جرائم انتخاباتی هستند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان یا اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای، جابجایی، دخل و تصرف و یا معدوم کردن اسناد انتخاباتی و هرگونه اقدامی خارج از چارچوب قانون و بدون مجوز قانونی و ... از دیگر عناوین تخلفات انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار نفر جمعیت دارای چهارکرسی ثابت و یک کرسی مشترک در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری است.