۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۵۱

اخبار كوتاه حوزه هنري/

رتبه نخست جشنواره ملی عکس به عکاس خراسان شمالی رسید

رتبه نخست جشنواره ملی عکس به عکاس خراسان شمالی رسید

بجنورد - خبرگزاري مهر: کسب رتبه برتر توسط عكاس خراسان شمالي در جشنواره ملی عکس، درخشش شعراي حوزه هنري استان در جشنواره شعر بسيج و ... از مهمترين عناوين اخبار امروز حوزه هنري اين استان است.

به گزارش خبرگزاري مهر، رئيس حوزه هنري استان گفت: عکاس حوزه هنري استان رتبه نخست جشنواره ملی عکس را  از آن خود کرد.

ميثم مرادي بينا باج افزود: هشتمین جشنواره ملی عکس اردیبهشت هرمزگان طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ مردادماه ۹۲ به میزبانی فرهنگسرای طوبی در بندرعباس برپا شد و طبق آرای هیات داوران از میان عکاسان راه يافته، احسان کمالی عکاس حوزه هنری خراسان شمالی که با دو عکس موفق به راهیابی به بخش نهایی این جشنواره شده بود، موفق به کسب عنوان نخست این جشنواره در بخش ملی شد.

وي تصريح كرد: این جشنواره با موضوع جشن های ایرانی توسط دفتر سینمای جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان برگزار شد.

شعراي حوزه هنري خراسان شمالي در جشنواره شعر بسيج درخشيدند

رئيس حوزه هنري خرسان شمالي از درخشش شعرای حوزه هنری این استان در جشنواره شعر بسیج خبرداد و گفت: اسامي برگزيدگان سومين جشنواره شعر بسيج خراسان شمالي اعلام شد.

وی افزود: در بین برندگان این جشنواره، هنرمندان شاعر حوزه هنري خراسان شمالی در رده هاي مختلف سني نيز به چشم مي خورد.

مرادی بیناباج ادامه داد: صفيه کوهي با رتبه اول در رده سني جوانان، محمد بهادر مايوان با رتبه دوم در رده نوجوانان، رضا صديقي کلاته با رتبه سوم در رده نوجوانان و فرخنده قاسم آبادي شايسته تقدير در رده بزرگسالان شعر بومي به عنوان نفرات برتر اين جشنواره انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: این جشنواره در 6 موضوع بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید، آرمان گرایی، حماسه اقتصادی در آینه شعر، مضامین آیینی و اجتماعی و موضوعاتی با لهجه های بومی و محلی استان برگزار شد.

داوران جشنواره کاريکاتور"زندگي شيرين" معرفي شدند

رئيس حوزه هنري خراسان شمالی از انتخاب آقايان محمد حسين نيرومند،محسن اسدي و عباس ناصري به عنوان داوران چهارمين جشنواره سراسري کاريکاتور با موضوع " زندگي شيرين "  خبر داد.

مرادي بيناباج ضمن اشاره به استقبال بي نظير هنرمندان کارتونيست از جشنواره کاريکاتور " زندگي شيرين " گفت: 179 هنرمند از سراسر كشور آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند که 458  اثر در بخش موضوعی و 531 اثر در بخش آزاد و در مجموع 989 اثر به دبیرخانه رسیده است.

وي افزود: هنرمندان 31 استان در اين جشنواره با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت که در اين بين 12 نفر از استان خراسان شمالي آثار خود را به دبيرخانه جشنواره " زندگي شيرين " ارسال کرده‌اند.

کد خبر 2123234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha