بجنورد - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: باید کارآفرینی و توانمندسازی زنان روستایی در زمینه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

عبدالله قدرتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: توانمندسازی و ایجاد بسترهای لازم و مناسب برای اشتغالزایی در روستاها موجب رفع بسیاری از مشکلات از جمله کاهش مهاجرت به شهرها می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی روستاییان گفت: در اجرای این طرح باید اقدامات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی روستاها، بهره مندی از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و ... اولویت قرار گیرد.

قدرتی اظهار کرد: همچنین در این طرح نیز باید به کارآفرینی و توانمندسازی زنان روستایی توجه شود چراکه بانوان در برخی موارد توانایی بالایی نسبت به مردان در اداره امور دارند.

وی افزود: میانگین زنان دهیار خراسان شمالی دو برابر میزان کشوری است که نشان از توانایی بالای آنان نسبت به مردان در رسیدگی به مشکلات و امورات روستاها است.

قدرتی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در راستای حمایت از زنان روستایی در استان انجام شده است، گفت: راه اندازی صندوق اعتباری خرد زنان روستایی از جمله این اقدامات در خراسان شمالی است که نقش بسزایی در اقتصاد خانواده‌های روستایی ایفا می‌کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: تقویت روحیه خود باوری، توانمندسازی اقتصادی، تقویت فرهنگ پس انداز، مشارکت زنان روستایی در تصمیم گیری‌ها و ... از مهم‌ترین اهداف راه اندازی صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در استان است.

به گفته وی استاندار خراسان شمالی نیز حمایت‌های لازم برای ارتقای جایگاه زنان استان در جامعه را دارد.