۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۳

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران است

قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران است

اسفراین - رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: قیام ۱۵ خردادماه سال ۴۲ نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران است که این قیام توانست به سرآغازی برای تشکیل نهضت اسلامی تبدیل شود.

به گزارش  خبرنگارمهر، حجت الاسلام نوراله  قدرتی در مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، با گرامیداشت یاد و خاطره ی امام(ره) و شهدای اسلام و انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) با ایستادگی در برابر ظلم و ستم جهانخواران الگوی مناسبی برای تمامی آزادیخواهان جهان است.

وی اظهار داشت: استقلال امام(ره) امتياز و تفاوتی كه در انديشه وعمل نسبت به ديگر رهبران انقلابی و رجال سياسی داشت، در واقع، برخاسته از شناخت او نسبت به اسلام و ايمان وی به حقانيت و كارآيی مكتب انسان ساز اسلام بود.

حجت الاسلام قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قیام مردم ایران در ۱۵ خردادماه سال ۴۲ نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران است که این قیام توانست به سرآغازی برای تشکیل نهضت اسلامی در ایران تبدیل شود.

وی اخلاص و قاطعیت در رهبری، مردمی شدن مبارزه، مخالف با اصل سلطنت، بیگانه ستیزی و حضور روحانیت در صحنه مبارزات را از ویژگی های قیام پانزده خرداد بیان کرد و افزود: رهبری امام‌(ره) اگرچه برای همیشه به ادعای جدایی دین از سیاست پایان داد، اما انگیزه آن هیچ گونه شباهتی با انگیزه‌های سیاستمداران حرفه‌ای دنیا نداشت‌ بلکه قیامی الهی بود که از سر اخلاص و برای انجام وظیفه و تکلیف شرعی صورت گرفته بود و به قصد قربت به پروردگار آغاز شده بود.

وی گفت : حضور روحانیون در نهضت سبب گستردگی و فراگیری نهضت شد، زیرا آنان با همه قشرهای مردم ارتباط داشتند و در سراسر کشور، از شهرهای بزرگ تا بسیاری از روستاهای دورافتاده در کنار مردم زندگی می‌کردند و به دلیل اخلاق اسلامی و تقوای خود نزد مردم مورد احترام و اعتماد بودند.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: روحانیون در برقراری ارتباط میان توده مردم و رهبری نهضت تأثیر بسیاری داشتند.

کد خبر 2767909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha