۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۳:۱۶

یورو ۲۰۲۴؛

صعود ژرمن‌ها در عجیب‌ترین شب یورو/آلمان به استقبال «گولسیانی» رفت

صعود ژرمن‌ها در عجیب‌ترین شب یورو/آلمان به استقبال «گولسیانی» رفت

تیم ملی فوتبال آلمان در شبی که رعد و برق موجب توقف بازی شد با پیروزی برابر دانمارک در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های اروپا راهی یک چهارم نهایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال آلمان و دانمارک در یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال اروپا، شامگام شنبه، در ورزشگاه «سیگنال ایدونا پارک» به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر صفر آلمان خاتمه یافت.

دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو یکی از عجیب‌ترین دیدارهای تاریخ این مسابقات بود که در یک طرف تیم میزبان بود و در سمت دیگر دانمارک حضور داشت.

آلمان در این دیدار یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ خودش را به ثمر رساند و در دقیقه ۴ به گل اول دست پیدا کرد اما خوشحالی « اشلوتربک» که با یک پرش بلند و یک ضربه سر تماشایی توانسته بود دروازه حریف خود را باز کند چند ثانیه بیشتر دوام نداشت و VAR شادی گل میزبان را به دلیل خطای زننده ضربه سر مردود اعلام کرد.

آلمان در دقیقه ۷ یک بار دیگر دروازه کسپر اشمایکل را تهدید کرد اما شیرجه تماشایی این سنگربان دانمارکی مانع از آن شد که شوت تماشایی «کیمیش» راهی در چهارچوب داشته باشد.

در این دیدار عملکرد خوب اشمایکل در چند صحنه مانع از گلزنی بازیکنان آلمان شد و یک تنه برابر حملات حریف ایستادگی می‌کرد.

اما به مرور بارش باران شدت گرفت و شرایط جوی نامساعد شد تا اینکه در دقیقه ۳۷ رعد و برق شدیدی که در دورتموند شدت گرفته بود به سقف استادیوم وست فالن برخورد کرد و داور مسابقه سوت توقف بازی را به صدا درآورد. با گذشت ۱۵ دقیقه شرایط به حالت عادی برگشت و بازیکنان دو تیم که به رختکن رفته بودند به زمین بازی برگشتند و پس دقایقی گرم کردن، «مایکل اولیور» انگلیسی سوت شروع مجدد بازی را به صدا درآورد اما بازی از تب و تاب اولیه خود افتاده بود و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم تیم دانمارک در حالی که در دقیقه ۴۸ صاحب یک ضربه آزاد از فاصله دوری از دروازه آلمان شده بود با یک ارسال بلند به داخل محوطه جریمه و به دنبال چند رفت و برگشت توپ، «خواکیم اندرسن» دروازه آلمان را باز کرد اما VAR این گل را به دلیل نوک کفش مهاجمی که کمترین تأثیر را در این صحنه داشت و در آفساید قرار گرفته بود مردود اعلام کرد.

در دقیقه ۵۳ باز هم VAR بود که وارد صحنه شد و برخورد توپ به دست مدافع دانمارکی را خطا هند اعلام کرد و «هاورتز» به لطف این ضربه پنالتی مقاومت اشمایکل را شکست و گل اول آلمان را به ثمر رساند.

در دقیقه ۶۸ در صحنه‌ای که بازیکنان دانمارک برای جبران گل خورده جلو کشیده بودند «نیکو اشلوتربک» از قلب خط دفاعی با یک ارسال بلند، «جمال موسیالا» را صاحب توپ کرد تا این بازیکن با یک فرار سریع در موقعیت تک به تک با اشمایکل قرار بگیرد و گل دوم را برای آلمان به ثمر برساند.

ژرمن‌ها در دقیقه ۲+۹۰ هم یک گل دیگر به ثمر رساندند اما این گل هم مردود اعلام شد تا در دیداری که ۲ گل برای آلمان داشت ۳ گل هم مردود اعلام شود.

آلمان پس از این پیروزی امیدوارکننده توانست ناکامی دوره قبل را که در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده بودند جبران کند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

آلمان با این پیروزی باید به مصاف برنده دیدار تیم‌های اسپانیا و گرجستان برود. دیداری که از به نظر می‌رسد اسپانیا کار راحتی برای صعود خواهد داشت اما درخشش یاران گئورگی گولسیانی در دیدار آخر برابر پرتغال که با برتری ۲ بر صفر گرجستان همراه شد و حکم صعود به یک هشتم نهایی را برای این تیم امضا کرد باعث می‌شود نتوان پیشبینی طقعی از این بازی داشت.

اگر اسپانیا به مرحله یک چهارم نهایی برسد شاهد فینال زودرس این مسابقات بین آلمان میزبان و اسپانیای مدعی خواهیم بود. ۲ تیمی که خیلی‌ها پیش از شروع مسابقات، آنها را فینالیست‌های احتمالی جام می‌دانستند.

کد خبر 6152304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha