دولت اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد

دولت اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد

دولت اسپانیا به عنوان اولین کشور اروپایی دامنه انتقادات خود به رژیم صهیونیستی را گسترش داده و اعلام کرد که می‌خواهد به شکایت نسل کشی آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کشور اروپایی اسپانیا به حامیان پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی ضد اقدامات اشغالگران در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق می‌شود.

دولت اسپانیا برای نخستین بار خواستار پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم کودک کش صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری شد.

در همین ارتباط، پایگاه خبری روسیا الیوم روز شنبه گزارش داد که دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه اعلام کرد که اسپانیا درخواستی برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه نسل کشی تل آویو در غزه ارائه کرده است.

پیشتر، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا در اظهاراتی رسانه‌ای گفته بود که مادرید به پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اقدامات اسرائیل در غزه در دیوان بین المللی دادگستری می‌پیوندد.

آلبارز در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که ما این تصمیم را با توجه به ادامه عملیات نظامی در غزه گرفتیم.

از سوی دیگر، در ادامه حمایت‌های مردمی در کشورهای مختلف جهان از غزه، طی روزهای گذشته صدها نفر از مردم اسپانیا برای محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند.

صدها نفر از مردم اسپانیا با حضور در خیابان‌های شهر بارسلون، ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند.

گفتنی است که وزارت امور خارجه اسپانیا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادخواستی رسمی به منظور پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به دیوان لاهه درباره نسل کشی در غزه ارائه کرده است.

پایان دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نقض توافقنامه منع جنایت نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

سپس تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، کلمبیا و نیکاراگوئه و شماری کشورهای دیگر خواهان الحاق به این پرونده شدند.

از هفتم اکتبر یعنی از ۲۶۸ روز پیش رژیم صهیونیستی نوار غزه را بمباران می‌کند که بر اثر آن علاوه بر ویرانی و قحطی گسترده بیش از ۳۷ هزار فلسطینی شهید شده و حدود ۱۰ هزار فلسطینی دیگر همچنان مفقود هستند.

کد خبر 6152302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha