۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۷:۲۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خواستار شد:

افزایش فعالیت هیئات مذهبی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

افزایش فعالیت هیئات مذهبی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از فعالان و متولیان هیئات مذهبی خواست تا فعالیت های خود در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خادمی شب گذشته در نشست توجیهی آموزشی مسؤولان هیئات مذهبی خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی، اظهار کرد: باید اجرای این فریضه الهی در قالب هیئات مذهبی با دقت و حساسیت ویژه ای همراه باشد.

وی با بیان این که شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی تنها در قالب تیم های تذکر لسانی فعالیت می کنند، افزود: فعالیت اعضای تیم های تذکر لسانی می بایست کاملا منطبق با بعد رحمانی اسلام و با استفاده از رفتار و کلام نیکو صورت گیرد چرا که در این زمینه نمی توان با برخوردهای سلبی و فعالیت های تند به نتیجه مطلوب رسید.

حجت الاسلام خادمی در ادامه همچنین با اشاره به کارکرد و جایگاه هیئات و تشکل های مذهبی در جامعه اسلامی ایران، خواستار نقش آفرینی بیشتر این تشکل ها در موضوعات اجتماعی و فرهنگی شد و گفت: باید بیش از گذشته از توان هیأت های مذهبی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد استفاده شود.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی تصریح کرد: افزون بر این لازم است هیئات مذهبی و تشکل های دینی ضمن پرداختن به مناسبت های مختلف و برگزاری مراسمات مرتبط با ائمه اطهار(ع)، به جوان گرایی توجه بیشتری داشته باشند و سعی کنند نسل جدید جامعه شامل نوجوانان و جوانان را به سوی این مراسم و محافل جذب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست آموزشی توجیهی مسؤولان و متولیان هیئات مذهبی خراسان شمالی با حضور متولیان بیش از ۱۵۰ هیأت مذهبی در بجنورد برگزار شد.

کد خبر 2848775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha