۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۲۵

امام جمعه بجنورد در آستانه سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تأکید کرد:

حاشیه ها اهداف سفر رئیس جمهور را تحت الشعاع قرار ندهد

حاشیه ها اهداف سفر رئیس جمهور  را تحت الشعاع قرار ندهد

بجنورد- امام جمعه بجنورد با تأکید بر حفظ آرامش و عدم حاشیه سازی در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی گفت: باید همه مراقب باشند حاشیه سازی ها، اهداف اصلی سفر ریاست جمهوری به استان را تحت الشعاع قرار ندهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به هفته جهاد کشاورزی، افزود: كشاورزي خط شكن اقتصاد مقاومتي بوده و يكي از مسيرهايي است كه بايد اقتصاد مقاومتي به وضوح در آن ديده شود.

وی اضافه کرد: جهاد كشاورزي نهادي است كه بايد كار جهادي و كشاورزي را به صورت توأمان انجام دهد تا بتوان در این عرصه به تولید مناسب و خودکفایی رسید.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اينكه در زمينه كشاورزي بايد جهادگونه عمل كرد، اظهار داشت: در رژيم طاغوت با اجرای اصلاحات ارضی و قطعه قطعه شدن زمین ها، كشاورزي ايران نابود شد و اصلاح این وضعیت نیازمند تلاشی جهادی است.

وی با بیان این که اكنون نیز باید مسئولان در زمينه كشاورزي با توجه به تحريم ها تحولات ويژه اي صورت دهند، تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری توجه ویژه به کشاورزی و خودکفایی غذایی است.

امام جمعه بجنورد اظهار كرد: به گفته مقام معظم رهبري در اقتصاد مقاومتي بايد به توليدات خود متكي باشيم و تنها به نفت و وعده هاي دشمنان تكيه نكنيم.

وي افزود: راه منحصربه فرد براي رهايي از اين پيچ تاريخي كشور توليد داخلي بوده و در این راستا نقش متولیان و فعالان بخش کشاورزی بسیار حیاتی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اينكه كشاورزي يكي از مسيرهايي است كه اقتصاد مقاومتي مي بايد به وضوح در آن ديده شود، گفت: كشاورزي خط شكن اقتصاد مقاومتي است.

وي اظهار داشت: با توجه به كم آبي كه دامن گير كشور و استان ما شده، مي بايست كشاورزان در زمينه مصرف بهينه و روش استفاده صحيح از آب در كشاورزي، توجيه شوند و از امكانات و روش های نوین کشاورزی استفاده كنند.

حجت الاسلام يعقوبي عنوان كرد: كشاورزان طرح هاي جديد كشاورزي را بپذيرند و مسئولين نيز اين طرح ها را براي كشاورزان بازگو كنند تا دستاوردهاي خوبي در زمينه كشاورزي استان حاصل شود.

وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري در سفر به خراسان شمالي كشاورزي را اولويت نخست توسعه استان عنوان كردند، تصريح كرد: بايد در حوزه كشاورزي اقدامات موثري انجام شود تا خراسان شمالي در اين زمينه در جايگاه ۱۰ استان برتر كشور قرار بگيرد.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعاليت هاي بنياد علوي در خراسان شمالي گفت: اين بنياد فعاليت هاي خوبي را در استان آغاز كرده به طوري كه سال گذشته و امسال در شهرستان هاي راز و جرگلان و مانه و سملقان زمين ها و خانه هايي كه متعلق به بنياد علوي بوده و افرادي در آن ساكن بودند، به دستور مقام معظم رهبري این زمين هاي كشاورزي و منازل به نام اشخاص استفاده كننده، ثبت شد.

به گفته اين مسئول بنياد علوي هم اكنون در استان دو هزار و ۶۰۰ پرونده را ساماندهي كرده و امسال نيز دو هزار و ۲۰۰ مورد از زمين ها و خانه ها از سوي اين بنياد واگذار مي شود.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي در خاتمه با اشاره به سفر رياست جمهوري به اين استان در ۲۴ خرداد ماه جاري تصريح كرد: مردم استان در اين سفر با استقبال خوب و حضور بيشتر در صحنه بايد حماسه اي ديگر خلق كنند.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر حفظ آرامش و عدم حاشیه سازی در سفر ریسس جمهور به خراسان شمالی گفت: باید همه مراقب باشند حاشیه سازی ها، اهداف اصلی سفر ریاست جمهوری به استان را تحت الشعاع قرار ندهد.

امام جمعه بجنورد گفت: جناح ها بايد آرامش استقبال و حضور كاروان دولت تدبير و اميد در خراسان شمالي را رعايت كنند.

کد خبر 2776955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha