۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰

حجت الاسلام یعقوبی:

تبيين آسيب هاي ماهواره مهمترين اقدام براي مقابله با جعبه هاي شيطان است

تبيين آسيب هاي ماهواره مهمترين اقدام براي مقابله با جعبه هاي شيطان است

بجنورد- خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مهم ترين اقدام مقابله اي با شبكه هاي ماهواره اي را تشريح و تبيين آسيب هاي اجتماعي برنامه هاي شبكه هاي ماهواره اي براي خانواده ها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي عصر چهارشنبه در  نشست شوراي سياست گذاري ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر خراسان شمالي كه با محوريت آسيب شبكه هاي ماهواره اي برگزار شد؛ بر ضرورت آگاهي بخشي به مردم درباره آثار مخرب استفاده از برنامه هاي ماهواره اي تأكيد كرد.

وي با اشاره به اهداف شوم دشمنان نظام اسلامي براي كم رنگ كردن ارزش هاي انقلابي و اسلامي در جامعه ايران، افزايش هدفمند شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان را يكي از مهم ترين برنامه هاي دشمنان در اين زمينه دانست و افزود: برنامه هاي انحرافي شبكه هاي ماهواره اي با هدف دور كردن مردم از دين و آموزه هاي اسلامي توليد شده و به صورت گسترده در معرض تماشاي مردم قرار مي گيرد.

حجت الاسلام يعقوبي با اشاره به تأثیرات منفی استفاده از شبکه های ماهواره اي در میان خانواده ها، بر مقابله با اين رويه تأكيد كرد و گفت: استفاده از شبكه هاي ماهواره اي در خانواده جامعه را از درون دچار پوسيدگي مي كند چرا كه خانواده نخستين نهاد اجتماعي به شمار مي رود و اگر اين نهاد به بيراهه برود؛ اصلاح ساير نهادها بسيار مشكل خواهد شد.

وي با بيان اين كه شبكه هاي ماهواره اي به دنبال از بين بردن ریشه عفاف، حجاب، دین و غیرت در کشور ما هستند، اظهار داشت: اكنون بيش از 160 شبكه ماهواره اي فارسي زبان به دنبال دين زدايي و ترويج بي بندوباري در جامعه اسلامي ايران هستند اما متأسفانه بسياري از خانواه ها نسبت به خطرات و اهداف اين شبكه ها؛ آگاهي و حساسيت مناسبي ندارند.

رييس شوراي استاني حوزه هاي علميه خراسان شمالي با اشاره به اين كه رخنه ها و رخوت ها دو عامل تضعيف فرهنگ ديني ما به شمار مي روند، ماهواره ها را يكي از بزرگترين رخنه هاي فرهنگي توصيف كرد و افزود: نبايد در مقابل اين رخنه فرهنگي، ما نيز دچار رخوت شده و با انفعال خويش زمينه را براي اجراي اهداف شوم دشمنان فراهم كنيم.

وي تصريح كرد: در اين زمينه بايد با آگاه سازي خانواده ها از آسيب استفاده از شبكه هاي ماهواره اي؛ مشاركت آنها در جمع آوري تجهيزات گيرنده شبكه هاي ماهواره اي جلب كنيم به گونه اي كه خود خانواده ها اقدام به جمع آوري و تحويل گيرنده هاي ماهواره اي منزل خود بكنند.

به گفته حجت الاسلام يعقوبي مهم ترين اقدام مقابله اي با شبكه هاي ماهواره اي تشريح و تبيين آسيب هاي اجتماعي برنامه هاي شبكه هاي ماهواره اي براي خانواده ها است.

وي با قدرداني از اجراي طرح اخیر بسیج و سپاه بجنورد در آگاه سازی خانواده ها و مشارکت آنها در جمع آوری گیرنده های ماهواره اي خود، اين طرح را اقدامي مناسب و كارساز در زمينه مقابله با شبكه هاي ماهواره اي دانست.

سردار حسينعلي يوسفعلي زاده، دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر خراسان شمالي نيز در اين نشست با تشريح برنامه هاي فرهنگي انجام شده در راستاي پيشگيري از آسيب شبكه هاي ماهواره اي در استان، اظهار كرد: دشمنان نظام اسلامي پس از شكست در عرصه هاي نظامي، براي دست يابي به اهداف خود به امواج رسانه اي روي آورده اند.

وي كه فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالي نيز هست؛ تصريح كرد: با هوشياري مردم و مسؤولان، دشمنان در عرصه فرهنگي و جنگ نرم نيز همانند عرصه جنگ سخت شكست سختي خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح تحویل داوطلبانه ماهواره ‌ها از سوي ناحیه مقاومت بسیج سپاه بجنورد مطرح و تابستان امسال در مركز استان خراسان شمالي اجرا شد.

در اين طرح كه با استقبال مناسب شهروندان بجنوردي روبرو شد؛ یک روحانی ضمن مراجعه به درب منازل شهروندان، به بیان مضرات استفاده از ماهواره و معرفی آسیب ها و آثار تخریبی ماهواره بر کیان خانواده ها می پرداخت.

برگزاري اين طرح سبب شد تا شمار زيادي از شهروندان مركز خراسان شمالي به صورت داوطلبانه دستگاه هاي گيرنده شبكه هاي ماهواره اي خود را تحويل دهند.

کد خبر 2354423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha