۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹

امام جمعه بجنورد:

فرهنگ خشونت آمیزغرب شایسته جایگزینی بافرهنگ اسلامی نیست

فرهنگ خشونت آمیزغرب شایسته جایگزینی بافرهنگ اسلامی نیست

بجنورد- امام جمعه بجنورد با اشاره به نامه رهبری به جوانان غربی گفت: فرهنگ غرب خشونت آمیز بوده و این فرهنگ شایسته جایگزینی با فرهنگ اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن بیست و هشتم صفر، سالگرد رحلت حضرت محمد(ص)، اظهار کرد: رسالت پیامبر اسلام جاهلیتی که سال ها و قرن ها بر مردم حاکم بود را از بین برد.

وی با بیان اینکه با وجود این متأسفانه امروز جاهلیت مدرن جایگزین جاهلیت دوران گذشته شده که از آن جاهلیت نیز بسیار بدتر است، افزود: بشر امروز برای رهایی از این جاهلیت مدرن نیازمند آموزه های حضرت محمد(ص) و دین راستین اسلام است.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر جهان اسلام با تکیه بر دین مبین و اصیل اسلام در پی تحقق تمدن نوین اسلامی است تا این تمدن برخاسته از تدین را به جهانیان عرضه کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی، اظهار کرد: این نامه مردم را به یاد نامه های حضرت محمد(ص) به کشورهای مختلف در صدر اسلام می اندازد.

وی با یادآوری اینکه رهبری در این نامه از جوانان غربی خواسته تا درک عمیقی داشته باشند و بدانند که تروریسم درد مشترک همه ما است، افزود: تروریسم هم به جامعه اسلامی و هم به جامعه غربی آسیب وارد می کند به همین دلیل باید همه نسبت به آن هوشیار باشند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به فرموده رهبری در این نامه مبنی بر اینکه زباله داعش زاییده غرب است، اظهار داشت: از وقتی که غرب از تروریسم حمایت کرد چنین انسان های متوحشی تربیت شدند چرا که خشونت در فرهنگ غرب وجود داشته و این فرهنگ در هر جایی که سیطره پیدا کند خشونت را نیز به همراه می آورد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: فرهنگ غرب خشونت آمیز بوده و این فرهنگ شایسته جایگزینی با فرهنگ اسلامی نیست.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین با اشاره به فرارسیدن شانزدهم آذر، روز دانشجو با بیان اینکه این روز، روز استکبارستیزی و روز اعتراض به روش مستکبرانه غرب و آمریکا است، تصریح کرد: دانشجویان ما باید به فرهنگ دینی مسلح شده و با جنگ نرم غربی ها مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند به بخش های مختلف کشور و نظام ما نفوذ کرده و فرهنگ ما را استحاله کنند، افزود: دانشجویان باید مراقب باشند و در خط مقدم این جبهه با دشمنان مبارزه کنند.

کد خبر 2990919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha