۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳

حجت الاسلام يعقوبي:

شهدا حقيقي ترين چهره هاي ماندگار تاريخ ايران پس از پيروزي انقلابند

شهدا حقيقي ترين چهره هاي ماندگار تاريخ ايران پس از پيروزي انقلابند

شيروان- خبرگزاري مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: شهدا حقيقي ترين چهره هاي ماندگار تاريخ ايران پس از پيروزي انقلاب و جانبازان انقلاب و دفاع مقدس نيز اسناد زنده انقلاب اسلامي ايران به شمار مي روند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی عصر پنج شنبه در دومین کنگره سرداران و 632 شهید شهرستان شیروان اظهار كرد: شناسنامه شهدا عشق به رفتن و شکستن قفس زندگی است و به همين دليل نيز نام و ياد آنها براي هميشه در تاريخ ايران اسلامي ماندگار خواهد بود.

وی پيروزي انقلاب و تداوم آن را مرهون خون شهدا دانست و اظهار كرد: شهدا با جانفشاني و جانبازي از تسلط دشمنان بر كشور جلوگيري كرده و ما اكنون وظيفه داريم تا راه آنها را ادامه دهيم.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي با اشاره به اين كه اكنون دشمنان نبرد با نظام را از جبهه نظامي به جبهه اقتصادي آورده اند، افزود: همان گونه كه شهدا با فداكاري در برابر دشمنان ايستادند ما نيز اكنون بايد با اجراي اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري در برابر دشمنان ايستادگي كنيم.

وي با بيان اين كه در وضعيت فعلي، در خط مقدم مبارزه با دشمن جز با ايجاد حماسه اقتصادي مقاومتي نمي توانيم كار ديگري انجام دهيم، تصريح كرد: تحقق حماسه اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري نقشه هاي دشمنان را نقش بر آب و توطئه هاي آنها را خنثي مي كند.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي اضافه كرد: آمريكا با بي عقلي گزينه هاي روي ميز خود را به ملت ايران نشان مي دهد در حالي كه مردم مسلمان ايران گزينه هاي ولایت مداری، پایداری، استقامت و عزت مندی خود را نه تنها به روي ميز بلكه وارد ميدان كرده است.

به گفته وي مردم ايران همواره تابع و گوش به فرمان رهبري بوده و اين مهم را نيز با حضور گسترده خود در 22 بهمن امسال به نمايش گذاشتند.

امام جمعه شيروان نيز در اين مراسم با اشاره به اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبري اظهار كرد: بايد همه مردم و مسئولان دست در دست هم دهند و براي تحقق اين موضوع مهم تلاش كنند.

حجت الاسلام حسين كوثري عنوان كرد: در برابر نقشه ها و توطئه هاي دشمنان در زمينه تحريم هاي اقتصادي تنها چاره كار اجراي اقتصاد مقاومتي است و اگر اين امر در كشور محقق شود ديگر هيچ قدرتي در دنيا نمي تواند از اين جبهه ملت ايران را تهديد كند و با اجراي تحريم هاي چندجانبه زندگي را براي مردم مشكل كند.

به گزارش خبرنگار مهر، در دومين کنگره سرداران و 632 شهید شهرستان شيروان قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي، عبدالرضا عزيزي، رييس كميسون اجتماعي و نماينده شيروان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي ديگر از مسئولين استاني و شهرستاني حضور داشتند.

در این كنگره علاوه بر سخنراني شخصيت هاي سياسي و مذهبي استان برنامه هاي ديگري چون رونمايي از 300  تابلو تصاویر شهدای شهر شیروان در کمربندی شهید حسین‌نژاد، تقدیر از خانواده‌های شهدا، غرس 632 نهال به یاد 632 شهيد شهرستان شهدای شهرستان، رونمایی از تمبر یادبود و نرم افزار اطلاعات شهدا و کتاب‌های شهدا و ... برگزار شد.

همچنين همزمان با برگزاري اين كنگره بزرگترین گلزار شهدای خراسان شمالی هم در شيروان به بهره برداری رسید.

شهرستان شیروان با تقديم 632 شهید در انقلاب و دفاع مقدس از بين شهرستان هاي هشت گانه خراسان شمالي بيشترين شهيد را دارد و گلزار شهدای اين شهرستان هم در جوار حرم امامزاده حمزه رضا(ع) در روستای زیارت، با بیش از سه هزار مترمربع وسعت و 388 مقبره شهید، بزرگ‌ترین گلزار شهدای خراسان شمالی به شمار مي رود.

خراسان شمالي دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

کد خبر 2250861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha