۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۴۱

حجت الاسلام یعقوبی:

رسانه ها در مقابل معاندان نظام احساس مسئولیت داشته باشند

رسانه ها در مقابل معاندان نظام احساس مسئولیت داشته باشند

بجنورد- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رسانه ها باید در مقابل معاندان نظام كه تهمت می زنند و ارزش های نظام را زیر سوال می برند، احساس مسئولیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی رسانه های خراسان شمالی در خصوص تحقق شعار سال با بیان این مطلب اظهار داشت: رسانه ها از اقشار تاثیرگذار جامعه هستند كه باید انتقال دهنده ایده و آرمان های درست به جامعه هدف خود باشند.

وی گفت: بسیج رسانه باید هر سال خود را بازنگری كرده و كیفیت كار خود را نسبت به گذشته افزایش دهد.

امام جمعه بجنورد تصریح كرد: رسانه ها باید سه حوزه نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و جریان سازی فكری و تبادل اندیشه در جامعه را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: در حوزه نقد و نظارت باید به فعالیت مسئولین نظارت كنند و در جای ممكن نقد مناسب با ادبیات فاخر و درست داشته باشند چرا كه جامعه بدون نقد همواره در معرض آسیب ها و فسادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به حوزه دوم رسانه مبنی بر اطلاع رسانی صادقانه و شفاف نیز گفت: نباید رسانه ها اجازه دهند كه فكرهای جناحی و حزبی در اطلاع رسانی آنان نقش داشته باشند چرا که این موضوع ظلم به خدمت و خدمتگزاری است.

وی اظهار كرد: در جامعه سه نوع رسانه موافق، بی تفاوت و معاند نظام و ارزش های اسلام و كشور وجود دارد كه نباید در مقابل معنادین نظام سكوت كرد.

حجت الاسلام یعقوبی با تاكید براینكه رسانه ها باید در مقابل معاندان نظام و ارزش های اسلام احساس مسئولیت كنند تصریح كرد: این گروه به نظام تهمت می زنند و ارزش های آن را زیر سوال می برند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به شعار سال گفت: باید رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین فضای همدلی و همزبانی را در جامعه ایجاد كنند.

مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی نیز در این جلسه افزود: هم اكنون ۵۰ درصد رسانه های استان در حوزه بسیج رسانه فعالیت دارند كه امید است این میزان طی سال جاری افزایش یابد.

محسن زاهداحمدی با اشاره به اینكه طی سال گذشته برای این افراد دوره ها و كلاس های آموزشی در حوزه رسانه برگزار شده است، گفت: امسال چهار دوره آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: رسانه های استان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و به منظور گسترش فرهنگ ناب اسلامی گام بر می دارند.

کد خبر 2533580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha