۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۳

امام جمعه بجنورد:

کشور با توانمند سازی انسانها اداره می شود/ لزوم خودکفایی

کشور با توانمند سازی انسانها اداره می شود/ لزوم خودکفایی

بجنورد- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: نمی توان کشور را با صدقه اداره کرد، بلکه با توانمند سازی، خود کفایی و استقلال انسانها، کشور اداره می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران كل قدیم و جدید كمیته امداد خراسان شمالی افزود: غنی سازی نیازمندان و رفع مشکلات آنان، از اهداف اصلی كمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی اظهار داشت: امروز موضوع غنی سازی در کشور از موضوعات مهم به شمار می رود، بنابراین باید در کنار این موضوع، غنی سازی نیازمندان را نیز مد نظر داشته باشیم.

امام جمعه بجنورد افزود: غنی سازی به معنای ارزش بخشیدن به شخصی مقابل است كه كمیته امداد امام در این استان،  خوشبختانه در تحقق این امر تلاش زیادی کرده است.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح كرد: امروز موضوع غنی سازی در جامعه به حدی مطرح است كه حساسیت مستكبران و دشمنان را بر انگیخته است.

وی گفت: جامعه غنی سازی شده جامعه ای است كه افراد در آن خودكفا و مستقل شده باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: نمی خواهیم كشور را با صدقه اداره كنیم بلكه توانمندسازی انسانها و رسیدن آنها به خودکفایی مد نظر این نهاد بوده است.

وی اقدامات كمیته امداد امام خمینی(ره) را جنگ بین فقر و غنا دانست و گفت: در این جنگ و جهاد، باید از كسانی كه گرفتار انسان های مرفه شده اند دفاع كرد.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: ایجاد رفاه عمومی و كاهش فاصله طبقاتی در جامعه از اهداف اصلی كمیته امداد است كه این نهاد در خراسان شمالی تاكنون اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید کمیته امداد خراسان شمالی، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور، شماری از مسئولان استان و جمع کثیری از کارکنان این نهاد حضور داشتند.

در این آئین فتاح ضمن قدردانی از تلاشهای امان الله حسین پور مدیرکل اسبق این نهاد، عباس اهرابی را به عنوان مدیركل جدید كمیته امداد استان معرفی کرد.

کد خبر 2790607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha