۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۲۲

حجت الاسلام یعقوبی:

مطالبات مربوط به حقوق مادی حرمت معلمان را خدشه دار نکند

مطالبات مربوط به حقوق مادی حرمت معلمان را خدشه دار نکند

بجنورد- امام جمعه بجنورد با تأکید بر رفع مشکلات معلمان و فرهنگیان، افزود: معلمان مراقب باشند مطالبات و اقدامات آنها در زمینه حقوق مادی، حرمت مقدس آنها را خدشه دار نکند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به برگزاری آیین معنوی اعتکاف در استان، از شرکت کنندگان در این مراسم و متولیان برگزاری آن قدردانی کرد.

وی با بیان این که مراسم اعتکاف امسال در استان با شور و کیفیت مناسبی برگزار شد، افزود: بهتر است برای مراسم اعتکاف سال های آینده، متولیان برگزاری از شمار سخنرانی های مذهبی کاسته و اجازه دهند معتکفان اندکی بیشتر با معبود خود خلوت کنند.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های هفته معلم در استان، اضافه کرد: معلمان مراقب باشند حقوق مادی بهانه ای برای از هم پاشیدن حرمت مقدس معلمی نشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: رهبری و دیگر مسئولین ارشد کشور بر رفع مشکلات و مطالبات معلمان تأکید دارند و به فضل الهی این مشکلات به زودی مرتفع می شود اما معلمان نیز می بایست در پیگیری مطالبات خود دقت کافی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع) اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) فرموده هر کس دوست دارد قوی ترین مردم باشد باید توکل او به خداوند بیشتر باشد و بر این اساس ملتی که به خدا توکل داشته باشد قوی ترین ملت در دنیا خواهد بود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که توکل ملت ما به خداوند است، افزود: در زمینه مذاکرات هسته ای نیز باید با قدرت، توکل به خدا و اعتماد به نفس رفتار کرده و به همه دنیا اثبات کنیم که هیچ ترسی از آمریکا نداریم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به رهنودهای مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته ای اظهار داشت: همان گونه که رهبری فرمودند مذاکرات هسته ای باید با رعایت خطوط اصلی ادامه داشته باشد اما ملت ایران زیر بار زور و تحریم و تهدید نمی رود.

وی با اشاره به اظهارات سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به یاوه گویی های آمریکایی ها، افزود: سردار سلامی به آمریکایی ها تأکید کرد که آمدن آنها به ایران منجر به بیرون نرفتن و کشته شدن آنها در این کشور خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی از دیگر مسئولان و مدیران کشور نیز خواست تا این گونه محکم و بدون ترس پاسخ آمریکایی ها را بدهند چرا که رهبری، ملت و توان داخلی ایران پشتیبان آنها خواهد بود.

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: متأسفانه هنوز برخی از مسئولان کشور ما به این نتیجه نرسیده اند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ایران نیز می تواند بدون اتکا به کشورهای خارجی خود را اداره کند.

وی در خاتمه با اشاره به تداوم جنایت های رژیم آل سعود در یمن، از سکوت مجامع بین المللی در برابر این اقدامات انتقاد کرد و گفت: نیروهای آل سعود اجازه ورود کمک های دارویی و غذایی را به یمن نمی دهند اما سازمان های جهانی در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی، مردم و نمازگزاران این استان در اعتراض به جنایات رژیم آل سعود در یمن و همبستگی با مردم مظلوم و مسلمان این کشور دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند.

مراسم راهپیمایی و تظاهرات مردم و نمازگزاران در بجنورد از محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر آغاز شد و تا میدان حضرت قائم(عج) یا بازرگانی سابق ادامه داشت.

کد خبر 2572431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha